۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83139179
T T
۰ نفر
علوم انسانی نقش گسترده ای در تحول زندگی دارد

تهران-ایرنا- جمعی از مسئولان و استادان امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برای بحث درباره اهمیت پژوهش های علوم انسانی گردهم آمدند. آنان می گویند : علوم انسانی می تواند تمامی ابعاد زندگی را متحول كند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، به مناسبت هفته بزرگداشت پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه، روز سه شنبه نشست مشتركی با حضور مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و شخصیت‌های علمی و اجرایی كشور در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
با توجه به فعالیت ها و برنامه هاي پژوهشی اخیر دانشگاه در راستاي كمك به حل مسائل كشور و همكاري با دولت در حوزه پولي و بانكي و فضاي مجازي در این نشست گزارشي از تجربه خوشه هاي مشورتي در راستاي مسئولیت پذیري اجتماعي دانشگاه ارائه شد.

** علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی قوت گرفت
غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران در این نشست درباره اهمیت علوم انسانی اظهار كرد: بسیاری از مسائل اصلی جامعه تنها با پژوهش در حوزه علوم انسانی قابل حل است.
وی افزود: قوانین كشور نمی تواند طلاق، اعتیاد، مشكلات خانوادگی و مسائل دیگر را حل كند اما چاره جویی برای این موضوعات بر عهده علوم انسانی است.
حدادعادل به اهمیت رسانه ها در دنیای امروز اشاره كرد و گفت: فضای مجازی و رسانه ها كه شاخه ای از علم ارتباطات است، در این سال ها توانسته بر تمامی ابعاد زندگی امروز تأثیرگذار باشد البته ناگفته نماند كه علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی قوت گرفته است.

** پژوهشگران با توجه به تغییرات جامعه پیش روند
سید سعیدرضا عاملی رنانی رئیس دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران، در ادامه نشست اظهار كرد: در حال حاضر فضای مجازی توانسته تمامی ابعاد زندگی تحت كنترل خود درآورد.
وی افزود: در علوم انسانی مسئله شناخت مطرح است كه روز به روز تحت تأثیر فضای مجازی تغییر می كند.


** سال 88 علوم انسانی محاكمه شد
ابوالفضل دلاوری استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه نشست درباره حوزه علوم انسانی اظهار كرد: علوم انسانی در سال 88 محاكمه و به حاشیه رانده شد و پس از سال ها وقفه در سال 94 دوباره احیا شد.
وی افزود: باید در خصوص هسته شناسی اجتماعی ، رها سازی سیاست تقویت غیرهدفمند و رهاسازی پژوهشگر از قید و بندهای صوری پژوهش و پیمایش های بسیاری انجام شود.

** علامه طباطبایی می تواند از مشكلات گره گشایی كند
حسن میرزایی اهرنجانی استاد دانشگاه تهران در ادامه درباره اهمیت علوم انسانی اظهار كرد: نظام پژوهشی باید ارتباط ارگانیك با مجموعه آموزشی برقرار كند.
وی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاه مادر در حوزه های علوم انسانی می تواند در بسیاری از مسائل ورود و از مشكلات گره گشایی كند.
**9491**1601**

سرخط اخبار علم و آموزش