۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 83138735
T T
۰ نفر
هیات نظارت حواشی كلیپ منتشره درباره نماینده سراوان را بررسی می كند

تهران- ایرنا - سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت این هیات، ظهر یا عصر امروز برای بررسی حواشی كلیپ منتشره برخورد با نماینده سراوان در ورودی گمرك با حضور وزیر اقتصاد و نماینده مربوطه تشكیل جلسه می دهد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد جواد جمالی در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: نماینده مردم سراوان به گمرك تهران مراجعه ای داشته و در ورودی گمرك با مشكلاتی مواجه شده است. برخی به اشتباه این اتفاقات را به ورودی مجلس نسبت دادند كه درست نیست.
وی افزود: نماینده سراوان مدعی است كه فیلم منتشر شده در فضای مجازی تنها مربوط به 30 ثانیه از آن اتفاقات است و همه موضوع را شامل نمی‌شود.
جمالی ادامه داد: ایشان دقایقی معطل شده‌اند كه این باعث عصبانی و تهدید شدن هر دو طرف و بیان جملاتی شده كه در نهایت حراست حركتی را انجام داد.
وی افزود:در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس، بسیاری از نمایندگان به هیات رئیسه اعتراض كردند، همزمان وزیر اقتصاد در یكی از فراكسیون‌ها حضور داشت لذا از او برای حضور در جلسه غیر علنی دعوت شد تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
جمالی تاكید كرد: این حركت مورد تایید نیست و رییس مجلس تاكید داشت كه حتما این موضوع مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.
نماینده مردم فسا در مجلس گفت: آقای وزیر هم چون مستقیم درگیر قضیه نبود قرار شد كه آخرین مستندات و اطلاعات را بیاورد لذا احتمالا ظهر یا بعد از ظهر امروز جلسه‌ای با وزیر اقتصاد برگزار می‌كنیم كه اگر نیاز باشد نماینده سراوان هم برای ارائه توضیحات دعوت می‌شود.
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: ما هم الفاظ به كار برده شده را تایید نمی‌كنیم ولی قبول كنید كه نمایندگان با فشارها و درخواست‌های زیادی مواجه هستند، بخصوص در روزهای دوشنبه‌ای كه جلسات علنی برگزار می‌شود آنها به ادارات كل و وزارت‌خانه ها و سازمان‌ها و موسسه‌ها مراجعه می‌كنند و فشار روی آنها زیاد است.
جمالی گفت: رفتار این نماینده را تایید نمی‌كنم حتی اگر خود نماینده سراوان هم به شرایط قبل برگردد رفتارش را قبول نمی‌كنم . به هر حال عواملی باعث بروز این رفتارها شده است كما این كه توقع مردم داشتن سعه صدر و تحمل بالاتر است.
وی افزود: نمایندگان باید صبر بیشتری داشته باشند، فشارهای زیادی به نمایندگان از ناحیه مردم برای رفع مشكلاتشان وارد می‌شود بهتر است آنها توقعاتشان را كمتر كنند و یا طوری تنظیم نمایند كه این همه فشار به نمایندگان وارد نشود تا شاهد چنین واكنش‌هایی كه مورد تایید ما هم نیست ، نباشیم.
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در پاسخ به این سوال كه آیا استیضاح وزیر اقتصاد در این باره بحق است یا خیر گفت: استیضاح مربوط به هیات نظارت نخواهد بود و این موضوع به درخواست تعدادی از نمایندگان می‌تواند مطرح شود كه مسیر خاص خود را دارد.
وی تصریح كرد: این ها ربطی به روند بررسی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ندارد، البته بعید می‌دانم كه استیضاح فقط به این دلیل صورت گرفته باشد.
به گزارش ایرنا، محمد باسط درازهی نماینده سراوان كه فیلم درگیری لفظی او با كارمند یكی از ادارات دولتی در شبكه‌های اجتماعی منتشر شد روز گذشته به انتشار این فیلم واكنش نشان داد.
نماینده مردم سراوان روز گذشته در واكنش به انتشار كلیپ درگیری لفظی وی با یك كارمند اظهار داشت: بنده سه شنبه هفته گذشته با رییس گمرك ایران در اداره گمرك مركزی وقت ملاقات داشتم و قرار بود تا درباره مسائل گمركی حوزه انتخابیه خود با وی بحث و گفتگویی داشته باشم.
وی افزود: رییس گمرك به دلیل نبود وقت قرار ملاقات را به امروز موكول كرد و بنده حدود 40 تا 45 دقیقه جلوی در معطل بودم. دو كارمندی كه در آنجا حضور داشتند در واكنش به پیگیری بنده با رییس گمرك ضمن توهین، گفتند كه هر چه می‌كشیم از دست امثال شماست!
درازهی ادامه داد: بحث و چالش حدود سه دقیقه به طول انجامید و افرادی كه مبادرت به فیلم‌برداری كرده بودند با تدوین فیلم قسمت‌هایی كه بنده را مورد توهین قرار داده بودند را حذف كرده‌اند.
نماینده مردم سراوان همچنین گفت: كارمندی كه تصویرش در فیلم مشخص است با ادبیات بسیار سخیف، بیان دشنام، از ملاقات بنده با رییس گمرك ممانعت كرد كه در نهایت درگیری پیش آمد و بنده را با بی‌احترامی از اداره بیرون انداختند.
درازهی تصریح كرد: بنده با وزارت اقتصاد تماس گرفتم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و نهایتا پس از دو تا سه ساعت معطلی موفق به انجام ملاقات نشدم.

** بررسی شكایت های دیگر در هیات نظارت
جمالی با اشاره به بررسی شكایت شورای نگهبان از محمود صادقی در جلسه صبح امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در این جلسه از صادقی دعوت به عمل آوردیم كه درباره ادعاهایی كه به شورای نگهبان نسبت داده بود توضیحاتی را ارائه دهد.
وی ادامه داد: این نماینده توضیحاتی را درباره ادعاهای خود مطرح كرد اما قرار بر این شد یك جلسه مشترك بین صادقی و سخنگوی شورای نگهبان داشته باشیم تا این موضوع شفاف شود و تصمیم نهایی را در این باره بگیریم.
وی افزود: صادقی بیان كرد شهودی برای این ادعاهای خود دارد كه اگر نیاز باشد آنها را ارائه می‌كند ولی به ما سند و مدركی ارائه نداده است.
جمالی اظهار داشت: شكایت حسن كامران نماینده اصفهان از غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران هم در این جلسه مورد رسیدگی قرار گرفت، نماینده مردم اصفهان معتقد بود الزاماتی در بودجه وجود دارد اما برخلاف برنامه مواردی به تصویب رسیده كه توضیحاتی را در این زمینه رئیس كمیسیون برنامه و بودجه ارائه كرد.
وی افزود: همچنین كامران مسائلی را در مورد تحقیق و تفحص از مجلس مطرح و شكایتی از هیات رئیسه برای عدم تحقیق و تفحص ارائه كرد.
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان كرد: همچنین در ادامه جلسه درباره شكایت پسران ربیعی از یكی از نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و توضیحاتی ارائه شد و قرار بر این شد كه درباره این ادعاها از مبادی ذیربط استعلام صورت گیرد.
سیام**9121**1553
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست