۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 83138056
T T
۰ نفر
دانشمندان ومتخصصان صنعت دفاعی كشور درخط مقدم مبارزه با استكبار هستند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: متخصصین، پژوهشگران، دانشمندان و محققین عرصه صنعت دفاعی كشور را رزمندگان خط مقدم مبارزه با استكبار دانست و گفت: می توانید با دستیابی به علوم و فناوری های پیشرفته و به روز در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی كرده و در تقویت و استحكام بنیه های دفاعی كشور نقش آفرینی بارزی داشته باشید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در جشنواره هفته پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی مالك اشتر ضمن بازدید از پروژه ها و طرح های صنعتی و دفاعی این دانشگاه، اظهارداشت: یكی از مأموریت و مسئولیت های خطیر وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلحی است كه مأموریت اصلی شان حفظ استقلال، تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی است و در این راستا باید همگان در برابر هجمه سنگین دشمنان ایستادگی و پایمردی كنیم.
وی گفت: امروز تمركز نظام سلطه برای ضربه زدن به هیمنه ایران اسلامی بسیار جدی است و بر این اساس با راه اندازی یك جنگ اقتصادی تمام عیار اصل نظام اسلامی و قدرت دفاعی ایران را هدف گرفته اند.
وزیر دفاع افزود: راهبرد دشمن این بار متفاوت تر از سایر جنگ هاست و هدف اصلی آنها محروم كردن همه جانبه ملت بزرگ اسلامی از حقوق حقه خود است و در این مسیر دو راهبرد اساسی و محوری از سوی استكبار جهانی دنبال می شود.
امیر حاتمی با اشاره به راهبردهای دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی خاطر نشان كرد: بی اعتمادی و نا امید ساختن ملت از آینده روشن پیش رو و تضعیف قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به عنوان اهداف محوری علیه ایران اسلامی از سوی دشمنان دنبال می شود و بر همین اساس است كه با قدرت موشكی و اقتدار منطقه ای ایران اسلامی مخالفت می كنند.
وی با تأكید بر نوآوری و تمركز بر اولویت های تعیین كننده از پژوهشگران و دانشمندان صنعت دفاعی خواست با ابتكار و خلاقیت و تكیه بر دانش بومی با رویكردی انقلابی و جهادی، در كمترین زمان ممكن به اهداف مد نظر دست یابند.

امیر حاتمی با اشاره به حجم و عدد قراردادهای واگذاری تسلیحاتی برخی كشورهای غربی به كشورهای منطقه بیان كرد: هدف امریكایی ها تقویت كشورهای تحت سلطه خود در منطقه از سویی و عقب نگه داشتن ایران اسلامی از سوی دیگر است و لیكن به لطف الهی و درایت و تدابیر فرمانده معظم كل قوا و حمایت های همه جانبه دولت و ملت توانسته ایم علی رغم همه محدودیت ها و دشمنی ها به قله های پیشرفت و اقتدار دست یابیم.
وی گفت: كلیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مجموع یك سازمان و دستگاه بسیار بزرگ پژوهش محور و تحقیقاتی است و امروز ماحصل تحقیق و پژوهش شما دانشمندان متعهد به عینه قابل رویت بوده و دستاوردهای گرانقدر دفاعی مان محصول پژوهش های صنعتی است كه تنها گوشه ای از آنچه كه می شود گفت را از طریق رسانه ها اعلام می كنیم.
وزیر دفاع با تشكر از محققین و پژوهشگران صنعت دفاعی از آنها خواست با تلاش، مجاهدت و ایثار مجاهدانه یك لحظه را نیز از دست نداده و برای به زانو درآوردن دشمن و اقتدار ملی تمام سعی و تلاش خود را معطوف كنند.
امیر حاتمی عنوان كرد: در چهل سال گذشته شاهد دشمنی های گوناگون استكبار جهانی به سركردگی آمریكا و رژیم صهیونیستی بوده ایم و هربار نیز ملت ایران با سربلندی از معركه خارج شده است و مطمئنیم این بار نیز نخواهند توانست سدراه پیشرفت و اقتدار ملت ایران شوند.
سیام*9612*1535

سرخط اخبار سیاست