۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۶
کد خبر: 83138033
T T
۰ نفر
دو بال سیاسی و نظامی درایران هماهنگ با یكدیگر فعالیت می كنند

تهران- ایرنا- مشاور رییس جمهوری در توضیح اینكه رسانه ها و شخصیت های خارجی، جمهوری اسلامی را در منطقه دارای سیاستی دوگانه می دانند، گفت: ما یك جمهوری اسلامی هستیم و 2 بال سیاسی و نظامی هماهنگ با یكدیگر فعالیت می كنند.

به گزارش ایرنا، حسام الدین آشنا امروز- دوشنبه- پس از حضور در همایش صلح و ثبات در منطقه، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای برخی رسانه ها و شخصیت های خارجی درباره وجود دوگانگی در ایران، گفت: اینگونه تحلیل ها را كسانی در داخل تولید می كنند و كسانی هم در خارج آن را اشاعه می دهند. ما یك جمهوری اسلامی هستیم و 2 بال سیاسی و نظامی هماهنگ با یكدیگر فعالیت می كنند.
آشنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه در بحث منطقه قویتر، با توجه به رو به پایان بودن جنگ در سوریه و نیز گفت وگوهای یمنی - یمنی كه در این كشور آغاز شده است، آیا سیگنال عملیاتی در این خصوص، از طرف دولت دیده می شود یا نه؟ تصریح كرد: در این باره 2 بحث مطرح است، اینكه باید موانع در این خصوص كمتر و مقتضیات بیشتر شوند.
مشاور رییس جمهوری ادامه داد: به عقیده من موانع به سمت كمتر شدن پیش می رود، اما در جهت ایجابی تحرك های بسیار بیشتر از این نیاز است.
آشنا با بیان اینكه نهادهای منطقه ای هنوز ظرفیت لازم را كسب نكرده اند، یادآور شد: نهادهای منطقه ای یعنی همان شورای هماهنگی كشورهای خلیج فارس و سازمان همكاری های اسلامی بایستی این ظرفیت را در خود ایجاد كنند.
مشاور رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه برخی در مورد برخی انتصاب ها تلاش دارند كه دولت را متهم به استفاده از رانت و قدرت كنند، گفت: به عقیده من در چند روز آینده این مساله روشن تر خواهد شد.
سیام*3061*1535**9314

سرخط اخبار سیاست