۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83137588
T T
۰ نفر
توسعه مشاركت هاي مردمي اولويت آموزش و پرورش است

ياسوج - ايرنا - مدير كل آموزش و پرورش كهگيلويه وبويراحمد توسعه مشاركت هاي مردمي در اموزش و پرورش را ضروري دانست و گفت: توسعه مشاركت هاي مردمي يكي از سياست هاي اصلي دولت است.

هادي زارع پور روز دوشنبه در نشست هم انديشي با مديران و موسسان مدارس غير دولتي در دهدشت با اشاره به اينكه وزارت آموزش وپرورش در سهم پرسنلي نزديك 40 درصد و سهم بودجه اي 11درصد كاركنان كشور را دارد اظهار داشت: عدم توازن و تعادلي در تعداد و بودجه از لحاظ مالي آموزش و پرورش را با مشكلات زيادي مواجه كرده است.
وي با بيان اينكه بيش از 98درصد بودجه اختصاص يافته به وزارت آموزش وپرورش هزينه حقوق مي شود گفت: كسري بودجه يكي از مشكلات هميشگي آموزش و پرورش است.
زارع پور بهترين راهكار در اين شرايط را توسعه مشاركت هاي مردمي دانست و افزود: گسترش اصل مشاركت هاي مردمي بخصوص در مدارس غير دولتي يكي از پنج سياست اصلي دولت است.
مديركل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: 31 هزار و 155 نفر دانش آموز در 140 مدارس غير دولتي اين استان مشغول به تحصيل هستند.
زارع پور عنوان كرد: در كهگيلويه و بويراحمد 62 آموزشگاه علمي آزاد، 103 مركز آموزشگاه زبان وجود دارد.
وي ادامه داد: بالغ بر 10 هزار و 116 نفر در 396 پيش دبستاني در كهگيلويه و بويراحمد آموزش مي بينند.
زارع پور خاطر نشان كرد: در مدارس اين استان 140 نفر نيروي رسمي و 2 هزار و 449 نفر نيروي غير رسمي فعاليت مي كنند.
وي افزود: بر اساس تحقيق و مطالعه ميداني كه در مورد آسيب شناسي از مدارس غير دولتي در سطح كشور صورت گرفت پنج چالش سطح پايين كادر آموزشي، امكانات ضعيف كمك آموزشي ، پايين بودن سطح نمرات واقعي ، فضاهاي نامناسب آموزشي و ورزشي شناسايي شد.
وي عنوان كرد: با توجه به اينكه 60 درصد ساختمان مدارس غير دولتي استيجاري و كاربرري اموزشي ندارد نگاه چرتكه اي و دريافت هزينه هاي اضافي مهمترين مشكل مدارس غير دولتي است.
زارع پور با تاكيد بر فعال كردن شوراي موسسان مدارس غير دولتي گفت: مي طلبد مديران مدارس غير دولتي مكاتبات و بخشنامه هاي اداره كل را پاسخ و مديران مدارس با سامانه هاي جديد آشنا شوند.
مديركل آموزش وپرورش كار در آموزش وپرورش را حساس و وقت گير دانست و گفت: بطور متوسط روزانه 18 ساعت براي آموزش و پرورش استان وقت مي گذارم.
زارع پور گفت: با توجه به اينكه 12 هزار ساعت حق التدريس داريم ولي در بحث نيروي انساني در كشور وضعيت مطلوبي داريم.
وي با تاكيد بر عدم تشكيل كلاس هاي مختلط در مدارس غيردولتي افزود: بايد صلاحيت نيروهاي شاغل در مدارس غير دولتي با اجراي فرايند درست تاييد صلاحيت انجام شود.
وي اظهار داشت: موسسان و مديران قانون مدارس غير دولتي كه در سال 95 دائمي شده را جهت مطالبه گري و آگاهي از حقوق خود مطالعه كنند.
7531/1662