۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸
کد خبر: 83135263
T T
۰ نفر
واگذاري پروژه هاي اقتصادي به بخش خصوصي از سياست هاي دولت است

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: واگذاري طرح ها و پروژه هاي اقتصادي به بخش خصوصي به منظور بهره وري بيشتر از آنها سياست دولت است و مديران استان هم بايد تابع اين سياست باشند.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي روز شنبه در شوراي برنامه ريزي خوزستان در سرسراي استانداري بيان كرد: متاسفانه مديران هنوز اين سياست و برنامه دولت را جدي نگرفته اند و در اين بخش ضعيف عمل مي كنند.
وي گفت: يكي از شاخص هاي امتياز دهي به مديران بر اساس عملكرد آنها در واگذاري پروژه ها به بخش خصوصي است.
استاندارخوزستان ادامه داد: دستگاه ها برنامه هاي خود را بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه تنظيم كنند.
وي با اشاره به اهميت ارايه گزارش از سوي دانشگاه علوم پزشكي اهواز در خصوص وضعيت شاخص هاي بهداشتي در خوزستان بيان كرد: اين دانشگاه با ارايه وضعيت شاخص هاي بهداشتي خوزستان كمك بزرگي به برطرف كردن نواقص بهداشتي و سلامتي اين استان مي كند.
شريعتي ادامه داد: به عنوان مثال بر اساس آمار و اطلاعاتي تهيه شده از وضعيت اورژانس جاده اي خوزستان،تاسيس 50 اورژانس جاده اي در دستور كار استانداري قرار گرفته و وزارت بهداشت نيز تجهيز اين مراكز را برعهده گرفته است.
استاندار خوزستان در ادامه از معاونت هاي برنامه ريزي دستگاه ها خواست كه با معاونت اقتصادي استانداري به منظور تهيه آمار و اطلاعات خوزستان همكاري داشته باشند.
وي با اشاره به اهميت جذب اسناد خزانه توسط دستگاه هاي اجرايي خوزستان ادامه داد: ادارات تا 24 دي امسال مهلت دارند كه براي تامين اعتبار پروژه ها و طرح هاي خود اسناد خزانه راجذب كنند؛ پارسال در صورت جذب نشدن اسناد خزانه، اعتبار به صورت نقدي پرداخت مي شد كه امسال اين بند برداشته شده و اعتبار تنها در قالب اسناد خزانه پرداخت مي شود.
وي با اشاره به اينكه هر دستگاهي موظف است اسناد خزانه را براي تامين اعتبار پروژه هاي خود جذب كند بيان كرد: به سازمان مديريت و برنامه ريزي اين اختيار داده شده كه بيشترين جذب اسناد خزانه به دستگاه هايي كه پروژه هاي آماده در دست دارند تحويل داده شود.

** انعقاد تفاهم نامه 2هزار ميليارد ريالي براي مديريت نقاط حادثه خيزخوزستان
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان نيز در اين نشست بيان كرد: تفاهم نامه 2 هزار ميليارد ريالي با سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور براي رفع نقاط حادثه خيز جاده هاي خوزستان منعقد شده است.
اميد حاجتي گفت: رفع اين موانع اعتبار زيادي مي خواهد از اين رو مديريت نقاط حادثه در دستور كار است.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت اشتغال خوزستان افزود: بايد تمام تلاش صورت بگيرد تا وضع موجود توليد و اشتغال حفظ شود و زياد به دنبال ايجاد فرصت اشتغال جديد نباشيم.
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان گفت:80 درصد واحدهاي توليدي خوزستان از صنايع بزرگ هستند و بايد كارگروه اقتصادي استان و دستگاه هاي مربوطه وضعيت اين شركت ها را به صورت منظم رصد كنند و در صورت داشتن مشكل آن را برطرف كنند.
در اين نشست طرح هادي شهر كوت نعيم از توابع شهرستان حميديه تصويب شد. همچنين طرح هاي اقتصادي احداث مجتمع كروكوديل در شهرستان آبادان و احداث شهرك پتروشيمي اميديه نيز مصوب شدند.
7158/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها