۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83134084
T T
۰ نفر
آمريكا با فشار رواني قصد سيطره بر كشور را دارد

بجنورد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد گفت: آمريكا از همه اهرم ها براي به زانو درآوردن انقلاب استفاده كرده و هم اكنون هم با فضاسازي و فشار رواني قصد سيطره بر كشور را دارد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم يعقوبي در آيين سياسي عبادي نماز جمعه اين هفته مركز استان اظهار داشت: فشار اقتصادي و رواني هيچ تاثيري در سست شدن اراده ملت بر ايستادگي در برابر ظلم استكبار نخواهد داشت.
وي با بيان اينكه تهديد و تحريم علامت قدرت دشمنان نيست، افزود: دشمن ضعيف است اما نبايد غافل شويم زيرا كه مكر و حيله اش از بين نمي رود و ممكن است زهر خود را بريزد.
وي گفت: مسولان نظام بايد با روحيه جهادي و انقلابي هميشه آماده باشند و با روشنكري واميد دادن به مردم از مسائل اصلي غافل نشوند.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي در ادامه با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره كرد و اظهار داشت: امروز اين دو مركز ديني و علمي ارتباط خوبي با هم دارند و بنابراين بايد ضمن حفظ اتحاد با حضور عالمانه به علوم روز مجهز شوند.
وي با تاكيد بر اينكه ارتباط مستمر و منظم حوزه و دانشگاه نبايد كمرنگ شود، گفت: دانشجويان و طلاب بايد با هم در تعامل باشند و الزامات جامعه را به صورت عمقي آسيب شناسي كنند و راهبرد ارائه دهند زيرا كه دشمن مي خواهد بين اين دو جدايي بيندازد.
وي افزود: دانشجوبان و طلاب بايد با هم در تعامل باشند و الزامات جامعه را به صورت عمقي آسيب شناسي كنند و راهبرد ارائه دهند تا ارتباطشان كمرنگ نشود.
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي در ادامه گفت: فراموش كردن مسائل اصلي، بزرگ كردن مسائل حاشيه اي و سركار آوردن نااهلان و كنار زدن شايستگان را چهار نشانه و عامل سقوط دولت ها اعلام كرد.
وي افزود: گاهي شنيده مي شود كه افرادي با ادعاهاي نابه‌جا خود را سخنگوي امام زمان معرفي مي‌كنند كه بايد از افتادن در دام اين افراد جلوگيري كرد.
امام جمعه بجنورد با اشاره به ديده شدن برخي بداخلاقي ها در بين مديران، اين امر را ناپسند دانست و گفت: بايد به جاي اين كارها به مسائل كلان توجه كنيم و پروژه هاي روي زمين و وضع اشتغال و بيكاري را درمان كنيم.
وي با بيان اينكه اين استان ظرفيت ها و قابليت هاي خوبي دارد، بر برگزاري هر چه ساده تر شب يلدا و مديريت برنامه هاي شاد تاكيد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي متذكر شد: بايد مواظب برنامه هايي كه اجرا مي شود باشيم تا آبروي استان نرود.
ط/ 6042