۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 83133871
T T
۰ نفر
آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، آسیبهای اجتماعی را كاهش می دهد

یزد - ایرنا - فرماندار اردكان گفت: وظیفهٔ انسانی ما جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ ویژه در بحث زندانیان جرائم غیرعمد است و تلاش دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها بر آزادی این افراد، زمینه كاهش دیگر آسیبهای اجتماعی را فراهم می كند.

به گزارش ایرنا هادی مقیمی پنجشنبه شب در نشستی با مدیركل زندان‌های یزد، با بیان اینكه حوادث غیرعمد گاهی می‌تواند بنیان خانواده‌ای را متزلزل و مسیر زندگی را دچار تلاطم كند، افزود:
به عنوان مسلمان باید رفتار حسنه و گذشت را تمرین كنیم و گروهی از معتمدان، افراد بانفوذ و بزرگان می‌توانند در شهرستان اردكان گروه صلح و سازش را به وجود آورند.
وی بیان داشت: این گروه می‌ تواند بدون نیاز به اقدام قضایی از تشكیل پرونده‌های طولانی‌ مدت در دادسراها جلوگیری و در جهت ترویج فرهنگ مهربانی و گذشت تلاش كند.
مقیمی همچنین در خصوص یكی از زندانیان این شهرستان گفت: برای آزادی زندانی محكوم به قصاص نفس كه 13 سال حبس را تحمل كرده با مساعدت خیران این شهرستان، تلاش می كنیم .
مدیركل زندان‌های یزد نیز با ابراز خرسندی از تعامل مثبت فرمانداری، مسئولان و خیران اردكان در جهت امور خداپسندانه، اقدام این اداره كل ، ستاد دیه و مددكاران در جهت كسب رضایت از خانواده مقتول و تبدیل حكم قصاص به پرداخت دیه را جزو رسالت‌های سازمان زندان‌ها برشمرد.
رضا ذوالفعلی ‌نژاد اظهار داشت: تلاش همه دستگاه‌ها این است تا این زندانی پس از تحمل 13 سال حبس آزاد شود.
مدیركل زندان‌های استان یزد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مؤثر در زندان‌، فرد زندانی را جزو حافظان قرآن و یكی از مددجویان نمونه استان دانست و گفت: این تلاش مطلوب قطعا از اثار اصلاحی، تربیتی و پذیرش توبهٔ او بود، لذا در همین راستا از سوی ستاد دیهٔ استان هفت نشست با حضور مدیرعامل ستاد دیه، مسئولان زندان‌های یزد، مددكاران و خانواده مقتول در جهت كسب رضایت از شاكی برگزار شده است.
در این نشست كه به دعوت فرماندار اردكان برگزار شد، مدیران و نمایندگان شركت‌های نفت جیران، فولاد ارفع، تاراشمش، آسفالت طوس، فولاد غدیر، آبتین، پامیدكو، ایفاسرام و چادرملو حضور داشتند و برای مشاركت در این امر خداپسندانه، پرداخت بخشی از مبلغ دیه را برعهده گرفتند.
مركز شهرستان 98 هزار نفری اردكان در 60 كیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها