مديران فرهنگي بايد پاسخگوي اتفاقات حوزه مسئوليت خود باشند

بجنورد- ايرنا- رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: متوليان امور فرهنگي استان بايد پاسخگوي مسائل اتفاق افتاده در حوزه مسئوليت خود باشند و صرف بي اطلاعي آنان پذيرفته نيست و آنان را از پاسخ دادن بي نياز نمي كند.

حجت الاسلام اسدالله جعفري روز پنجشنبه در حاشيه همايش قضايي صبر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ماجراي سينما عميق بجنورد كه به بسته شدن اين مركز فرهنگي انجاميد، گفت: مديران بايد در اين رابطه پاسخگو باشند زيرا به هيچ عنوان اجازه بي فرهنگي در استان فرهنگ مدار خراسان شمالي داده نمي شود.
وي افزود: مردم متدين و ديندار و انقلابي استان به اين اتفاق معترض هستند و بنابراين همه بايد مراقبت و نظارت ها را به موقع انجام دهيم.
حجت الاسلام جعفري با تاكيد بر لزوم پاسداري از ميراث شهدا گفت: متوليان امر فرهنگ مراقبت كنند زيرا اگر عواطف و احساسات ديني مردم را جريحه دار كنند و به بهانه كار فرهنگي، ناهنجاري ها را ترويج دهند دستگاه قضايي با آنان مقابله مي كند.
رئيس كل دادگستري خراسان شمالي يادآور شد: ما در عين حال كه از ترويج فرهنگ اسلامي و بومي در حوزه هاي هنري كاملا دفاع مي كنيم، شادي و نشاط و شادابي را نيز براي جامعه يك امر لازم و ضروري مي دانيم.
وي افزود: با اين وجود اين امر نبايد بهانه اي براي ولنگاري و ناهنجاري اجتماعي و اخلاقي شود و دستگاه قضايي به نيابت از مردم و قانونگذار اين امر را مطالبه مي كند.
نمايش يك فيلم خارجي در سينما عميق بجنورد، كه گفته مي شود داراي صحنه هايي ناهمخوان با هنجارهاي جامعه بوده و بدون كسب مجوز از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت گرفته، خبرساز شد كه به بستن اين سينما منجر شد.
رئيس كل دادگستري خراسان شمالي در خصوص وضعيت رسيدگي به پرونده اتهام اختلاس رئيس پيشين سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيز گفت: اين پرونده در دادسرا با قرار تامين مناسب در جريان است.
ط/5132

سرخط اخبار استان‌ها