۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83133257
T T
۰ نفر
محصولات فناوري ارتباطات ايران توان حضوردر بازارجهاني را دارد

تهران- ايرنا- معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه حضور در بازارهاي جهاني نيازمند عرضه محصولاتي برخوردار از استانداردهاي بين المللي است، گفت كه توليدات حوزه فناوري اطلاعات ايران با داشتن چنين قابليتي، توان حضور در اين بازارها را دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، نصرالله جهانگرد روز پنجشنبه در مراسم افتتاحيه نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي ايران (ايران اكسپو 2018) اظهار داشت: تعادل ميان اقتصاد و ملل بخشي از ساز و كارهاي اجتماعي و اقتصادي است و مبادله اقتصادي، فني و تجاري بخشي از حيات هر كشور به شمار مي رود.
وي تصريح كرد: هرچه بتوان در اين عرصه حاضر شد، به همان ميزان منجر به تقويت توان اقتصاد داخلي كشور خواهد شد.
جهانگرد افزود: در اين نمايشگاه براي نخستين بار فعالان حوزه فناوري ارتباطات ايران موفق شدند در كنار صادركنندگان حضور يابند.
وي گفت: 12 گروه صنعتي و خدماتي در اين نمايشگاه حضور دارد كه هر كدام در مبادلات اقتصادي و توليد سخت افزار و نرم افزار، توانمندي هايشان را به نمايش مي گذارند.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: لازمه استمرار در بازارهاي جهاني، فعاليت در عرضه مستمر كيفيت و استانداردهاي اعمال شده بر اساس شاخص هاي بين‌المللي است.
وي گفت: ايران چهار راه منطقه اي 14 كشور است و مي تواند از مسيرهاي خشكي و آبي با اين كشورها ارتباط داشته باشد و در كنار آن روابط تجاري و سياسي امني را شكل دهد.
جهانگرد افزود: هم اكنون جمهوري اسلامي با همسايه ها در حال مبادله صلح است و از اين بهبود روابط شركت هاي توليدي و تجاري مي تواند به نفع افزايش صادرات خود استفاده كند.
نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران (ايران اكسپو 2018) امروز پنجشنبه با حضور 611 تاجر و بازرگان خارجي از 57 كشور در محل نمايشگاه بين المللي شهر آفتاب تهران آغاز به كار كرد.
تهرام/3001/6003
۰ نفر