۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰:۱۲
کد خبر: 83132808
T T
۰ نفر
اغلب مجريان ساخت و ساز در خوزستان صلاحيت فني ندارند

اهواز- ايرنا- رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خوزستان با اشاره به اينكه اغلب مجريان ساخت و ساز در استان صلاحيت فني ندارند گفت: وقتي مي توان ساختماني را تضمين كرد كه يك مجري تاييد شده آن را ساخته باشد.

كمال دويده روز چهارشنبه در حاشيه نوزدهمين نمايشگاه صنعت ساختمان خوزستان كه در محل نمايشگاه هاي بين المللي استان برپا است در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسي ساختمان يك نهاد غير انتفاعي است كه با داشتن تعداد 10 هزار عضو داراي پروانه در هفت رشته تخصصي عمران، معمراني، برق، نقشه برداري، مكانيك، ترافيك و شهرسازي از ظرفيت مناسبي براي اجراي پروژه هاي عمراني است.
وي با اشاره به پشتوانه فني و قانوني اين سازمان، عنوان كرد: با اين وجود متاسفانه از توانايي هاي موجود تحت عنوان مجريان ذي صلاح در بخش سازندگان مسكن استفاده نشده است.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خوزستان با اشاره به كيفيت مناسب در اجرا و ساخت يك ساختمان ضرورت است، افزود: يكي از عواملي كه مي تواند چنين محصولي را تضمين كند وجود مجري ذي صلاح است كه داراي پروانه قانوني باشد.
دويده تصريح كرد: در حال حاضر سرمايه عظيمي از مردم در خريد واحدهاي مسكوني، تجاري، اداري و ... هزينه مي شود و اين درحالي است كه اگر ساختماني از استاندارد لازم برخوردار نباشد مشكلات زيادي را به همراه خواهد داشت كه از جمله اين استانداردها رعايت و اجراي دقيق مقررات ملي ساختمان است.
وي از آمادگي اين سازمان براي فعاليت در اين زمينه به شكل حقيقي و حقوقي خبر داد و افزود: يكي از نهادهايي كه مي تواند صدور پروانه ساختماني را منوط به داشتن مجري ذي صلاح كند شهرداري ها هستند كه در اين راستا سازمان نظام مهندسي برنامه ريزي و رايزني هاي لازم را انجام خواهد داد.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خوزستان با اشاره به اظهارات رئيس جمهور مبني بر اينكه «ديگر بساز و بفروش نمي خواهيم بلكه به توسعه گرها نياز داريم»، گفت: بطور كلي مشكل اين است كه متخصصان ساختمان را طراحي مي كنند ولي متخصصين آن را نمي سازند.
بر اساس اين گزارش، از بين 10 هزار مهندس پروانه دار استان تعداد 6 هزار نفر آنها در اهواز و مابقي در ديگر شهرستان هاي استان فعاليت مي كنند.
گفتني است، نمايشگاه صنعت ساختمان از 20 تا 23 آذر و از ساعت 16 تا 22 پذيراي علاقمندان است.
9931/6064

سرخط اخبار استان‌ها