۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83130767
T T
۰ نفر
گزارش میدانی ایرنا از تحركات رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

كفركلا (جنوب لبنان)-ایرنا- رژیم صهیونیستی طی یك هفته اخیر با طرح ادعای وجود تونل های زیرزمینی منتسب به حزب الله لبنان در مناطق مرزی، تحركات خود همچون حضور نظامی، حفاری ها و ادامه ساخت دیوار حائل را در این مناطق افزایش داده است. خبرنگار ایرنا از نقطه صفر مرزی گزارش می دهد.

به گزارش ایرنا، صهیونیست ها از بامداد سه شنبه گذشته یعنی درست یك هفته پیش اعلام كردند كه عملیاتی را با عنوان «سپر شمال» آغاز كرده اند كه هدفش كشف و انهدام تونل های منتسب به حزب الله است.
در این راستا ماشین آلات حفاری با حمایت نظامیان اسرائیلی در چند نقطه از مرز با لبنان شروع به كندن زمین كردند، آن هم تنها به فاصله چندمتر از خط آبی یعنی خط ترسیم شده توسط سازمان ملل برای دوری از هرگونه تنشی میان رژیم صهیونیستی و لبنان.
همزمان با این عملیات، ویدیوها و عكس هایی از سوی رژیم صهیونیستی منتشر شد كه مدعی شده بود، از چند نقطه حزب الله اقدام به حفر تونل های زیرزمینی به داخل اراضی اشغالی فلسطین كرده است.
صهیونیست ها به این بسنده نكردند و با نفوذ در شبكه مخابراتی لبنان برای اهالی منطقه به ویژه آنهایی كه در شهرك مرزی «كفركلا» زندگی می كنند، پیام های صوتی تهدیدآمیز ارسال كردند.

**هذیان صهیونیست ها بر اثر كابوس
یكی از اهالی منطقه كفركلا با نام «حسن» درباره پیام های تهدیدآمیز اسرائیلی ها به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی گوشی همراه من زنگ خورد یك شماره عادی لبنان بود، جواب دادم كه برایم پیام ضبط شده ای پخش شد. می گفت حزب الله زیر خانه هایتان تونل حفر كرده است، شما باید از حزب الله و از خانه هایتان دوری كنید چرا كه خطر متوجه تان است.
حسن ادامه داد: دیگر نمی توانستم چرندیات آن را گوش كردم برای همین تماس را قطع كردم. ما پیش از این هم از اینگونه پیام ها دریافت كرده ایم. چنین اقدامی نشانه وقیح بودن دشمن است كه ما را تهدید می كند. به تعداد زیادی زنگ زده بودند و پیام را برایشان پخش كردند. از دوستانم شنیدم كه در ادامه پیام صدای صهیونیست كه به عربی حرف می زد، گفته بود به زودی شهرك شما ویران خواهد شد.
این شهروند لبنانی ادامه داد: اسرائیلی ها غلط می كنند، شهرك ما را ویران كنند. آنها هر شب كابوس می بینند كه جنگ شده و نیروهای مقاومت بالای سرشان حاضر هستند و از این رو به هذیان گفتن افتاده اند.
«احمد عبدالهادی» مهندس لبنانی ساكن در كفركلا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در منطقه اظهار داشت: از چند روز پیش سعی در ترساندن مردم كردند اما مردم اصلا برایشان اهمیت ندارد و به زندگی طبیعی شان ادامه می دهند انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. ما عادت كردیم و این جنگ روانی بر روی ما تاثیری ندارد. به عكس این آنها هستند كه می ترسند.

**زندگی طبیعی در كنار مرز با اشغالگران صهیونیست
فقط به فاصله شاید بیست متر دورتر از خانه ها و باغ های مردم، در كنار جاده میان شهرك های مرزی كفركلا و «العدیسه» یك سالی است كه رژیم صهیونیستی اقدام به ساخت دیوار حائل بتونی بلندی كرده است. دیواری كه طول آن به 15 متر می سد و بر روی آن انواع دوربین های مداربسته و حسگرهای حرارتی و حركتی نصب شده است.
گشتی های ارتش لبنان با خودروهای سبز رنگ و نیروهای صلح بان بین المللی با خودروهای سفید رنگی كه روی آن دو حرف انگلیسی «UN» به معنای یونیفل حك شده است مدام در حال رفت و آمد و نظارت بر اوضاع هستند.
بر یك بلندی ایستادیم تا آن سوی دیوار دیده شود. با فاصله اندكی از پشت دیوار و در زمین های اشغالی فلسطین، بولدوزهای رژیم صهیونیستی مشغول خاكبرداری بودند. صهیونیست ها، نقطه ای را كه دستگاه حفاری زمین را حفر می كرد، پوشانده بودند تا از دید دوربین های تلویزیونی و نظامی پنهان بماند. در كنار آن نظامیان رژیم صهیونیستی با سلاح ها و تجهیزاتشان، از بارش باران زیر چادری پناه گرفته بودند تا خیس نشوند.
با فاصله هزاران متر در آن سوی مرز و پس از هكتارها كشتزار، شهرك های صهیونیست نشین دیده می شد و نمی توان تشخیص داد آیا زندگی شان طبیعی است یا نه. ولی فرزندان لبنانی در این سو به مدرسه رفته بودند و مغازه ها و كافه ها درست در كنار این دیوار حائل خیلی عادی به كار مشغول بودند.
به العدیسه كه رسیدیم دیدیم چند دختر و پسر مسیحی لبنانی آمده اند و كنار دیوار حائل با نیروهای یونیفل عكس یادگاری می گیرند. می گفتند كه امروز دانشگاه نداشتند و آمده اند ببینند لب مرز كشورشان چه خبر است كه چیزی جز آرامش حس نكرده اند و حتی سربازان كلاه آبی یونیفل را راضی كرده اند تا با آنها عكسی بگیرند.

**آنجایی كه صهیونیست ها فكرش را نمی كنند
طی یكی دو روز گذشته در منطقه «میس الجبل» خبر تنش هایی بین ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی منتشر شده بود. منطقه مرزی بین لبنان و فلسطین را مه گرفته بود و باران می آمد. نیم ساعتی طول كشید كه به میس الجبل و منطقه «كروم» برسیم. در انتهای جاده ای سربازان لبنانی ایستاده و مراقب اوضاع بودند. خودرو را متوقف و در كنار یكی از خانه های اهالی پارك كردیم. از تپه ای كه می گفتند آنجا تنشی رخ داده بالا رفتیم.
در بالای تپه ای مشرف به میس الجبل، 5 دستگاه از ماشین آلات حفاری و راهسازی اسرائیلی مشغول كار بودند. صدای شكستن صخره ها شنیده می شد. زمین را می شكفاتند تا بافت آن را تغییر دهند و منطقه ای صاف و بدون پستی و بلندی ایجاد كنند، كاری كه در طول مرز 79 كیلومتری با لبنان در بسیار از مناطق آن را انجام داده و می دهند.
یكی از فرماندهان مقاومت لبنان با نام مستعار «حاج حیدر» به خبرنگار ایرنا گفت: صهیونیست ها دو سالی است كه در چارچوب به قول خودشان استحكامات دفاعی در برابر حزب الله دست به عملیات گسترده ای زده اند. از «ناقوره» در كنار دریای مدیترانه تا مزارع اشغالی «شبعا» و بلندی های نزدیك به سوریه از این دست كارها زیاد كرده اند.
حاج حیدر اضافه كرد: اسرائیلی ها هزاران اصله درخت را سوزانده و از ریشه درآورده اند، زمین ها و تپه ها را از بین می برند و صاف می كنند، در مناطقی مانند دشت ها دیوار بتونی كشیده اند و در مناطقی مثل اینجا كه كوهستانی است، پس از هموار كردن زمین در كنار خط آبی بین المللی فنس می كشند و دركنار آن جاده ای خاكی می سازند، سپس این محوطه را مجهز به حسگر می كنند. این كارها برای مراقبت از مرزهایشان انجام می شود تا اگر كسی فنس ها را برید و از جاده خاكی عبور كرد متوجه شوند.
این فرمانده مقاومت، از حفر خندق هایی به عمق 20 متر در بعضی از مناطق خبر داد و گفت كه صهیونیست ها در نقاطی كه پیش بینی می كنند برای نفوذ رزمندگان حزب الله در جنگ احتمالی آینده به داخل سرزمین های اشغالی استفاده خواهد شد، اقدامات دفاعی شان را تشدید كرده اند. در برخی مناطق دیوار كشیده اند و در جاهایی خندق حفر كرده اند.
از حاج حیدر درباره احتمال وجود تونل های زیرزمینی پرسیدم و اینكه اگر جنگی شود، رزمندگان حزب الله چگونه می خواهند وعده تسخیر «الجلیل» در همان ساعت های اولیه جنگ را محقق كنند.
وی لبخندی زد و گفت: نمی توانم بگویم تونلی وجود دارد یا نه چون این سیاست و تصمیم حزب الله است كه ادعای دشمن را نفی یا تایید نكند. اما در مورد چگونگی نفوذ به فلسطین اشغالی باید بگویم این به تحولات جنگ احتمالی بستگی دارد. ممكن است اصلا شهرك های صهیونیست نشین بدون حتی شلیك یك گلوله به دست رزمندگان ما بیفتد و شاید ده ها شهید برای گرفتن آنها دهیم. اما باید بگویم ما برای دشمن همواره شگفتی های زیادی داریم و از آنجا كه اسرائیلی ها فكرش را نمی كنند به آنها ضربه خواهیم زد.

**لبنان و اسرائیل چشم در چشم یكدیگر
بر بالای تپه های منطقه كروم، در حالی كه نظامیان صهیونیست به فاصله كم تر از 10 یا 15 متر با ما، در كنار ماشین آلات حفاری یا پشت خاكریزی، نگاهشان به طرف لبنان دوخته شده بود، سربازان ارتش لبنان سرسلاح خود را به طرف دشمن صهیونیستی گرفته و حتی چند نفرشان «آر.پی.جی» به دوش مراقب حركات آنها بودند. در این میان نیز سربازان كلاه آبی سازمان ملل نیز در طول خط آبی میان نظامیان لبنانی و اسرائیلی ایستاده بودند.
ارتشی لبنانی وقتی فهمید خبرنگار ایرانی كنار او در حال تصویربرداری از صهیونیست ها است، زیر لب گفت: دوست دارم بروم همین الان چند نفر از آنها را دست بسته بیاورم و به تو و ملت ایران كه دشمن شماره یك اسرائیل هستید تحویل بدهم، اما آن روز دیرنیست كه ما دوشادوش مقاومت آنها را نابود كنیم.
«علی» نوجوان لبنانی كه بر بالای ارتفاعات روستای خود به تماشای اقدامات رژیم صهیونیستی آمده بود، می گفت: این كارهای اسرائیلی ها بازی بچه هاست و آنها نمی توانند در برابر ارتش و مقاومت لبنان كاری بكنند.
یكی از اهالی منطقه میس الجبل نیز تاكید كرد: رژیم صهیونیستی دولتی جعلی و اشغالگر است، ولی ما اجازه نمی دهیم كه درباره سرزمین مان خیال خامی داشته باشد. فقط كافی است كه صهیونیست ها یك قدم پایشان را از خط آبی رد كنند تا ما مردم روستا دركنار مقاومت اسلامی و ارتش جواب آنها را بدهیم.
«مختار» جوان لبنانی اهل جنوب لبنان هم با بیان اینكه من برای دیدن ترس و هراس اسرائیلی ها آمده ام، خاطرنشان كرد: ما یك معادله اصلی داریم و آن ارتش، ملت و مقاومت است كه باعث قدرتمندی لبنان شده و ما همواره از آن حمایت می كنیم.
«مهدی» دیگر جوان لبنانی در حالی كه نفس زنان، خود را از شیب تند تپه بالا می كشید به خبرنگار ایرنا درباره عملیات سپر شمال رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات نشانگر نگرانی صهیونیست هاست، همانطور كه شهید «سیدعباس موسوی» دبیركل پیشین حزب الله می گفت «اسرائیل امروز نگران است كه فردا نابود می شود» آنها اكنون نگران و هراسان هستند، نابودی آنها حتمی است و این نمایش ها را راه انداخته اند تا وضعیت بحرانی خود را در داخل بهبود بخشند.
خاورم**2054