۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۷
کد خبر: 83130043
T T
۰ نفر
300خانواده زندانيان در ياسوج مهارت هاي زندگي را فراگرفتند

ياسوج- ايرنا- 300 خانواده زندانيان دربند در زندان ياسوج با شركت در كارگاه هاي آموزشي،مهارت هاي زندگي و چگونگي مقابله با بحران ها و آسيب هاي اجتماعي و تحمل سختي ها و مشكلات بويژه در نبود سرپرست خانواده را فرا گرفتند.

به گزارش ايرنا، مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كهگيلويه وبويراحمد روز دوشنبه گفت : امسال بيش از 600 خانواده ، همسر و فرزندان زندانيان در برنامه هاي اين نهاد براي كسب مهارت هاي زندگي هستند شركت مي كنند.
اسماعيل جمياري اظهار داشت: در مرحله نخست اجراي اين طرح تعداد 300 خانواده مربوط به زندان هاي ياسوج اين آموزش ها را فرا گرفتند.
وي تصريح كرد: 200 خانواده زنداني در دهدشت و 100 خانواده نيز در شهرستان گچساران تا پايان سال جاري مهارت هاي زندگي و راهكارهاي منطقي در زمينه مقابله با بحران ها و آسيب هاي اجتمالي را فرا خواهند گرفت.
جمياري ادامه داد: سال گذشته نيز 750 خانواده زندانيان اين استان آموزش هاي لازم و مهارت هاي زندگي را فرا گرفتند.
وي هدف از اين آموزش ها را ارتقاي سطح آگاهي خانواده ها براي مقابله با بحران ها و آسيب هاي اجتماعي ، كنترل و كاهش ميزان جرائم و جلوگيري از بازگشت مجدد مجرمان در ارتكاب جرم و بزهكاري ذكر كرد.
جمياري يادآور شد كه هم اكنون بيش از 60 درصد زندانيان دربند زندان هاي استان متاهل هستند.
وي با قدرداني از انجمن هاي حمايت از زندانيان كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون مبلغ سه ميليارد ريال از اين محل به زندانيان غيرعمد استان كمك و 11 زنداني نيز آزاد شده اند.
معاون قضايي دادگستري كهگيلويه وبويراحمد نيز گفت: رويكرد و راهبرد دستگاه قضايي حمايت از خانواده هاي زندانيان است.
سيد علي هاشمي اظهار داشت: خانواده ها و كودكان معصومي كه كمترين و حتي هيچ گونه نقشي در ارتكاب جرم نداشته اند بايد با تمام توان مورد توجه و كمك از سوي متوليان امر قرار گيرند.
وي بروز آسيب هاي اجتماعي و روي آوردن خانواده هاي زندانيان در اثر فقر و نداري و مشكلات اقتصادي به انواع بزهكاري و آسيب ها را يادآورد شد و گفت: يكي از اهداف اين كارگاه هاي آموزشي مهارت آموزي و توانمند ساختن خانواده ها در برابر ناملايمات و سختي هاي زندگي است.
وي همچنين اعطاي برخي بسته هاي حمايتي و رفاهي و يا برخي آزادي هاي مشروط، مرخصي و اشتغال به كار زندانيان را نيز در راستاي كاهش و كنترل آسيب هاي اجتماعي خانواده ها دانست.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري كهگيلويه وبويراحمد نيز گفت: يادگيري و كسب مهارت و آموختن چگونگي تحمل و مقابله با بحران ها و آسيب هاي اجتماعي هنري است كه كمتر در جامعه نهادينه شده است.
حجت الاسلام علي فتح ميرمحمدي يادآور شد: خانواده زنداني كه بواسطه زنداني شدن يكي از اعضاي خود در معرض بسياري از تهديدها، معضلات و مشكلات قرار گرفته بايد آموزش هاي مناسب و خود آگاهي لازم را براي مقابله با اين آسيبها كسب كند.
ميرمحمدي اضافه كرد: زندانياني كه به دليل جرايم غيرعمد بايد براي مدتي دور از خانواده متحمل دوره محكوميت خود شود قادر به تامين نيازهاي معيشتي خانواده نيستند و خانواده اين زندانيان به مجموعه اقشار آسيب‌پذير جامعه افزوده مي‌شوند كه نيازمند حمايت و توجه خاص هستند.
وي تصريح كرد: حمايت از خانواده زندانيان ميزان وقوع بزهكاري و آسيب‌هاي اجتماعي را در جامعه كاهش خواهد داد.
ميرمحمدي يادآور شد: يك زنداني كه با تحمل سختي ها دوره محكوميت خود را در زندان گذرانده است و نادم و اصلاح شده و اكنون هنوز دچار سرخوردگي و خودكمتر بيني در جامعه شده و همين امر زمينه بروز آسيب ها را براي خانواده فراهم مي آورد.
وي گفت: نگاه و رويكرد جامعه به زنداني و بويژه خانواده هاي آنان كه هيچ نقشي در بروز جرم آن شخص زنداني نداشته اند بايد تغيير يابد.
3016/1662