۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83129024
T T
۰ نفر
شورای نگهبان صلاحیت امثال كریمی قدوسی را با دقت بررسی كند

تهران- ایرنا- تعدادی از نمایندگان مجلس در واكنش به توییت اخیر «جواد كریمی قدوسی» تاكید كردند: شورای نگهبان باید صلاحیت امثال این نماینده را كه حضور و مواضع آنها مصالح انقلاب و وحدت ملی را به خطر می اندازد با دقت بیشتری بررسی كند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، كریمی قدوسی از اعضای شورای مركزی فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم اخیرا در توییتی نوشت: 50 درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است، سران فتنه 88 به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حال امروز 50 درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون می روند و از سران فتنه دفاع می كنند.
این توییت نماینده مشهد و توهین وی به نمایندگان مجلس با واكنش بسیاری از همكاران وی و كاربران صفحه های اجتماعی مواجه شد.
تعدادی از نمایندگان این اقدام كریمی قدوسی را توهین به شعور مردم دانستند و خواستار بررسی دوباره صلاحیت كریمی قدوسی ازسوی شورای نگهبان شدند.
این نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاكید كردند توهین به نمایندگان مجلس توهین به شعور ملتی است كه به آنان رای دادند و این موضوع وحدت ملی را به خطر می اندازد.
نمایندگان مخالف اظهارات كریمی قدوسی از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواستند كه توهین وی به منتخبان ملت را هر چه سریع تر بررسی كند تا دیگر شاهد این گونه سخنان و اقدامات نباشیم.
البته توهین های كریمی قدوسی در گذشته نیز سابقه دارد و باعث شده نمایندگان بارها به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد اقدامات و صحبت های وی اعتراض كنند.
ابوالفضل سروش نماینده تهران و عضو فراكسیون امید مجلس در توییتی نوشت: ادعای اخیر كریمی قدوسی علیه نمایندگان مجلس خلاف منافع ملی و توهین به شعور مردم است.
وی گفت: امیدوارم شورای نگهبان صلاحیت امثال كریمی قدوسی را كه حضور و مواضع‌شان مصالح انقلاب، نظام، مردم و وحدت ملی را به خطر می اندازد با دقت بیشتری بررسی كند.
همچنین محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران و عضو فراكسیون امید مجلس در توییتی نوشت: كسی كه می‌نویسد «50 درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است»، صراحتا با شورای نگهبان، مجلس و مردم دشمنی می‌كند زیرا این ادعا، وهن اركان نظام و قانون اساسی است.
وی در ادامه توییت خود نوشت: این نماینده باید به مردم و مراجع ذیربط ازجمله شورای نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو باشد.
علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضو هیات رییسه مجلس هم در حساب كاربری خود در توییتر نوشت: وقتی نیمی ازنمایندگان مجلس به دروغ به فروپاشی نظام متهم می شوند یعنی نیمی از ملت كه پشتوانه نمایندگان هستند را در مقابل حاكمیت فرض كرده اید.
وی ادامه داد: شكستن همبستگی ملی ریشه در انحراف فكری و خودمختار پنداری مقابل مردم دارد .
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح كرد: دفاع از ولایت فقیه، ابزارتفرقه افكنی جماعتی شده است.
جمعی از كاربران صفحه های مجازی از جمله اینستاگرام و توییتر نیز ادعای جواد كریمی قدوسی را خلاف منافع ملی و كشور دانستند و خواستار دقت بیشتر وی در اظهاراتش شدند.
سیام*9121**1336
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست