۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83126630
T T
۰ نفر
پيام كنفرانس تهران، تعامل ايران با تمامي كشورهاست

تهران - ايرنا - دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين الملل گفت: در شرايطي كه ترامپ به دنبال ايران هراسي در دنيا است، كنفرانس روساي مجالس 6 كشور نشان داد كه ايران پيگير تعامل فعال با جهان است.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، «حسين امير عبداللهيان» روز شنبه در حاشيه برگزاري دومين كنفرانس روساي مجالس 6 كشور آسيايي اظهارداشت: اين كنفرانس در راستاي مبارزه با چالش تروريسم و ارتباطات منطقه اي برگزار مي شد و قرار است مجالس كشورهاي شركت كننده قانونگذاري قوي تر و موثر در اين زمينه انجام دهند و دولت ها را ملزم كنند كه مراكز ملي مبارزه با تروريسم در اين كشورها تشكيل و فعالانه تر و منسجم تر عمل كنند.
وي افزود: مجالس اين كشورها قرار است در راستاي توسعه رفاه اجتماعي و اقتصادي اين اجلاس توصيه هايي را داشته باشند و دولت ها هم در حوزه اجرا بتوانند اقداماتي را در بخش توسعه پايدار انجام دهند. دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين الملل يادآور شد: در شرايطي كه آمريكايي ها و برخي كشورهاي غربي با سياست استاندارد رفتار دوگانه اي در موضوع تروريسم دارند و همچنين در شرايطي كه ترامپ تلاش زيادي را براي اعمال سياست ايران هراسي و انزواي جمهوري اسلامي ايران دنبال مي كند، اين اجلاس اين پيام را دارد كه جمهوري اسلامي ايران به طور فعال با همه دنيا ازجمله با كشورهاي منطقه و به ويژه همسايگان در تعامل قرار مي‌دهد.
وي خاطرنشان كرد: مبارزه با ترويسم و تاثيراتي كه تروريست ها با قاچاق مواد مخدر و در فضاي سايبري ايجاد كرده اند از ديگر محورهاي مورد بحث در اين كنفرانس است.
دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين الملل گفت: در بيانيه پاياني اجلاس توافق هاي بسيار خوبي حاصل شده است كه يكي از بندهاي آن در حوزه مبارزه با تروريسم و همكاري هاي منطقه اي است.
اميرعبداللهيان يادآور شد: در اين بيانيه دولت ها در كشورهاي خود ملزم مي شوند كه دستگاه هاي امنيتي و فرا ملي مبارزه با تروريسم را فعالانه، جدي و با رويكرد نوين چالش تروريسم دنبال كنند.
سيام**9121**1058**1336

سرخط اخبار سیاست