۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 83126321
T T
۰ نفر
بازرسي بر حسن اجراي قانون كار در استان مركزي افزايش يافت

اراك - ايرنا - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي گفت: ظرفيت بازرسي و نظارت بر حسن اجراي قانون كار در اين استان حدود 2 برابر افزايش يافته است.

«محمدتقي آبايي هزاوه» روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بازرسي و نظارت بر اجراي قانون كار از برنامه هاي اولويت دار است و اين مهم تا پايان سال جاري افزايش چشمگيري پيدا مي كند.
وي بيان كرد: 310 حادثه كاري در سال جاري بررسي شده و 15 نفر بر اثر اين حوادث در استان مركزي جان خود را از دست داده اند كه اين رقم در سال 96 33 نفربود.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي ادامه داد: آموزش ها ايمني كار در اين استان امسال به 61 دوره رسيده درحاليكه شمار آن در سال قبل 49 دوره بود.
آبايي هزاوه تصريح كرد: آموزش هاي ايمني كار اين استان در سطح كارفرمايي، كارگري، مسئولان ايمني و ارزيابي ريسك برگزار شده و يكهزار و 869 نفر آموزش هاي لازم را فرا گرفته اند.
وي عنوان كرد: 23 نشست بدوي براي كميته هاي سخت و زيان آور و 10 نشست تجديد نظر در سال جاري در استان مركزي برگزار شده است.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي افزود: يكهزار و 822 مورد مشكلات فردي و 2 مورد گروهي در نشست كميته بدوي و 552 مورد مشكلات بدوي و يك مورد گروهي در كميته تجديد نظر بررسي شده است.
استان مركزي با 12 شهرستان داراي بيش از يك ميليون و 400 هزار نفر جمعيت است و جمعيت كارگري آن نيز بيش از 300 هزار نفر است.
3005/6013/

سرخط اخبار استان‌ها