۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83124936
T T
۰ نفر

قانون جامع حمايت از معلولان بايد اجرايي شود

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83124936
قانون جامع حمايت از معلولان بايد اجرايي شود

اراك - ايرنا - نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي گفت: قانون جامع حمايت از معلولان به منظور ارايه خدمات بهتر و مطلوب تر به اين قشر بايد هرچه زودتر اجرايي شود.

به گزارش ايرنا، سيد«مهدي مقدسي» روز پنجشنبه در آيين گراميداشت روز جهاني معلولان در اراك، افزود: دولت بايد آيين نامه اجرايي قانون جامع حمايت از معلولان را به تصويب برساند تا مطالبات و خواسته هاي برحق اين افراد تحقق يابد.
وي اظهار داشت: اين قانون سال گذشته با هدف بهبود شرايط معلولان و كاهش مشكلات به تصويب نمايندگان مجلس رسيد و دولت بايد با ابلاغ آن به دستگاه ها زمينه بهره مندي خانواده بهزيستي از مزايا آن را فراهم كند.
نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي گفت: در طول سال هاي متمادي ايراداتي به لايحه حمايت از معلولان وارد مي شد كه در نهايت قانون جامع در اين زمينه توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد.
مقدسي افزود: تصويب قانون حمايت از معلولان گامي بزرگ براي سازمان بهزيستي كشور براي ارايه خدمات بهتر به جامعه هدف معلولان تحت پوشش به شمار مي رود و اميد است كه مشكلات معلولان با تصويب اين قانون به مرور كمتر شود.
وي در ادامه اظهار داشت: مشكلات اقتصادي به ويژه تورم به قشر آسيب پذير فشار مضاعفي وارد مي كند و انتظار مي رود با اجراي قانون حمايتي معلولان بتوان پوشش امور براي اين قشر را افزايش داد.
مديركل بهزيستي استان مركزي نيز گفت: 30 هزار و 319 معلول در اين استان شناسايي و صاحب پرونده هستند كه از خدمات اين نهاد حمايتي استفاده مي كنند.
«زهرا اميني» افزود: نواقص معماري شهري و ساختمان ها تردد را براي معلولان مشكل كرده است ومناسب سازي ناوگان حمل و نقل براي اين قشر بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد.
وي اظهار داشت: بيكاري و نداشتن شغل مناسب عمده مشكل معلولان استان است و اين درحالي است كه 50 درصد از معلولان استان از نوع جسمي و حركتي هستند كه توان انجام كار را دارند اما با وجود صنايع مختلف در استان شغل مناسب ندارند.
مديركل بهزيستي استان مركزي گفت: حدود سه هزار معلول استان صاحبخانه شده اند كه با همكاري دولت و خيران تلاش براي خانه دار شدن بقيه افراد معلول در حال انجام است.
اميني افزود: استان مركزي رتبه 10 را از نظر ميزان معلوليت در بين ساير استان ها دارد.
65 هزار توانجو در استان مركزي از خدمات بهزيستي استفاده مي كنند.
6991/6013/

سرخط اخبار استان‌ها