۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83124876
T T
۰ نفر

كلاهبردار میلیاردی بورس در اراك دستگیر شد

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83124876
كلاهبردار میلیاردی بورس در اراك دستگیر شد

اراك - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مركزی گفت: كلاهبردار میلیاردی بورس كه از 74 شهروند اراكی در حدود 86 میلیارد و 740 میلیون ریال اخاذی كرده بود، دستگیر شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار 'كیومرث عزیزی' افزود: با ارجاع چند فقره پرونده به پلیس درخصوص كلاهبرداری میلیاردی در شهر اراك، تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی استان، بررسی تخصصی این پرونده را آغاز كردند.
وی اظهار داشت: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد كه در چند سال اخیر فردی با استفاده از امتیاز بورس و تبلیغ سرمایه گذاری بورس و با تحریك و اغفال شهروندان با شگردهایی متقلبانه از آنان كلاهبرداری كرده و پس از پرداخت اندك سودی به آنان، ‌اقدام به صدور چك بلامحل و یا سفته به آنان كرده و بعد از مدتی متواری شده است.
این مقام ارشد انتظامی در استان مركزی اضافه كرد:‌ با ادامه یافتن تحقیقات پلیس مشخص شد كه این فرد مدتی است به همراه خانواده خود از اراك گریخته و هیچ گونه اطلاعی از او در دست نیست.
سردار عزیزی افزود: در روند رسیدگی به پرونده، سرانجام اطلاعاتی از برنامه ریزی متهم برای خروج از كشور به دست آمد و با هماهنگی مرجع قضائی، دستور ممنوع الخروج شدن متهم از كشور صادر شد.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش شاكیان این پرونده و مبالغ بالای كلاهبرداری این فرد از مالباختگان، ‌در اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی شبانه روزی كارآگاهان پلیس كه چند ماه به طول كشید،‌ متهم در یك منزل استیجاری در شهرستانی دیگر شناسایی و برنامه ریزی عملیاتی برای دستگیری او آغاز شد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق كارآگاهان پلیس، متهم در مخفیگاهش دستگیر و بعد از انتقال به پلیس آگاهی استان و در مراحل بازجویی ها با مشاهده اسناد و مدارك موجود به كلاهبرداری اعتراف كرد.
فرمانده انتظامی استان مركزی با اشاره به اینكه متهم با صدور قرار 200 میلیارد ریالی، روانه زندان شده است، خاطر نشان كرد: مراحل تكمیلی تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.
وی افزود: عملكرد پلیس در دستگیری این فرد كلاهبردار بازتاب گسترده‌ای از رضایتمندی شهروندان و مالباختگان به همراه داشته است.
استان مركزی با 12 شهرستان یك میلیون 400 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/3075

سرخط اخبار استان‌ها