ديدار بوكا و ريورپلاته گران ترين بازي دوستانه تاريخ است

تهران- ايرنا- «خوان رومن ريكلمه» بازيكن اسبق تيم بوكاجونيورز در واكنش به انتقال فينال جام ليبرتادورس به كشور اسپانيا و بازار سياه بليت اين بازي، اظهار داشت: «سوپركلاسيكو» ما را از دستانمان ربودند و ديدار بوكا و ريور به گران ترين بازي «دوستانه» تاريخ تبديل خواهد شد.

به گزارش ايرنا، شبكه تلويزيوني «اي اس پي ان» روز چهارشنبه نوشت: به دنبال افزايش نرخ بليت فينال جام ليبرتادورس (جام باشگاه هاي آمريكاي جنوبي) در بازار سياه اسپانيا به 2 هزار يورو، بازيكن اسبق بوكاجونيورز و تيم ملي آرژانتين، از تصميم كنفدراسيون فوتبال آمريكاي جنوبي (كونمبول) مبني بر انتقال اين بازي به ورزشگاه سانتياگو برنابئو مادريد، به تندي انتقاد كرد. اين بازي قرار است روز يكشنبه برگزار شود.
نبرد سنتي رقيبان ديرينه آمريكاي جنوبي يعني بوكا جونيورز و ريورپلاته موسوم به «سوپركلاسيكو» كه قرار بود 24 نوامبر در ورزشگاه مانيومنتال برگزار شود، پس از حمله هواداران ريورپلاته به اتوبوس تيم ميهمان و زخمي شدن تعدادي از بازيكنان اين تيم، به تعويق افتاد.
يكي از هواداران تيم ريورپلاته كه براي عبور دادن منور از گيت ورودي ورزشگاه، آن را با نوار چسب به بدن كودكي كه به همراه آورده بود متصل و مخفي كرده بود، بازداشت شد.
در اين بين، ريكلمه در گفتگو با شبكه راديويي «راديو ميتره» آرژانتين اظهار داشت: بعضي چيزها فقط و فقط به ما تعلق دارند، چيزهاي مثل اَسادو (باربيكيو)، ماته (نوشيدني گرم كافئين دار)، دولسه دي لِچي (شكلات كارامل).
وي ادامه داد: آن ها سوپركلاسيكوي ما را از چنگمان درآوردند و اين اتفاق خوبي نيست؛ سرانجام يك روز مجبور خواهيم شد اين بازي را در خاك آرژانتين برگزار كنيم، تكليف در آن روز چيست؟!
تيم ريورپلاته در روزهاي پايان هفته، با تصميم كونمبول براي انتقال بازي به برنابئو مخالفت كرد و «مارچلو گاياردو» سرمربي اين تيم نيز خواهان برگزاري بازي در آرژانتين شد.
هافبك پيشين بوكاجونيورز افزود: به همان اندازه كه دوست دارم بوكا قهرمان شود، مي خواهم بازي در كشورمان برگزار شود؛ اما نبرد ريورپلاته و بوكاجونيورز قرار است به گران ترين بازي دوستانه تاريخ تبديل شود.
در اين بين، تيم بوكا جونيورز بليت هاي اختصاص داده شده به خود را در مادريد اسپانيا به قيمت 86 يورو به فروش گذاشته است.
مادريدي ها نيز تعداد 7 هزار فقره بليت سهميه خود را با قيمتي بين 80 تا 250 يورو، در عرض چند ساعت به فروش رساندند، اين در حالي است كه هر نفر تنها مجاز به خريد 2 بليت بود؛ بليت هايي كه بلافاصله پس از خريداري شدن با افزايش چند برابري قيمت (از 170 تا 2هزار و 200 يورو)، به طور برخط به فروش مجدد گذاشته شد.
براساس گزارش روزنامه آ. اس اسپانيا، بليت هاي فروخته شده به مادريدي ها، اختصاصي نبوده و اين بدان معنا است كه همه افراد مي توانند براي روود به ورزشگاه از آن استفاده كنند.
علاوه بر اين، قيمت پرواز مستقيم از بوينس آيرس به مادريد و بالعكس تقريبا 1100 يورو است كه با توجه به فرصت اندك باقي مانده تا زمان برگزاري بازي، احتمالا 2 برابر خواهد شد.
كاروان بوكاجونيورز امروز (چهارشنبه) به مادريد رسيد و پرواز ريورپلاته هم فردا به زمين مي نشيند.
ورزشي**3991**1584

سرخط اخبار ورزش