۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹
کد خبر: 83122310
T T
۰ نفر
بازنشسته‌های ورزشی باید تا پنجشنبه پست‌های خود را ترك كنند

تهران- ایرنا- معاونت پشتیبانی و منابع مالی وزارت ورزش و جوانان در واكنش به نامه اخیر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام كرد: بر اساس قانون منع به كارگیری بازنشستگان تمامی افراد بازنشسته ورزشی تا روز پنجشنبه هفته جاری (15 آذر) می بایست پست های خود را ترك كنند.

به گزارش ایرنا؛ «ژاله فرامرزیان» روز سه شنبه این اظهارات را در حاشیه بازدید از اردوی تیم‌های ملی جانبازان و معلولان به خبرنگاران بیان كرد و گفت: این قانون شامل همه افراد می‌شود.
وی درباره وضعیت «احمد ضیایی» و «محمدصادق فرجی» برای ادامه فعالیت در فدراسیون های والیبال و كاراته هم اظهار داشت: اگر بازنشسته‌ ای بر اساس قانون عمل نكند، وزارت ورزش در صدور احكام و پرداختی ها بر اساس تكلیف اقدام می كند.
معاون وزیر ورزش درباره بازنشستگی «فریبا محمدیان» معاون امور ورزش بانوان هم گفت: وی پیش از موعد و با 20 سال كار، خود را بازنشسته كرده و چون تخلفاتی در بازنشستگی محمدیان رخ داده است، شكایتی تنظیم كرده كه ما منتظر نتیجه آن برای ادامه فعالیت این معاون هستیم.
فرامرزیان ادامه داد: خانم محمدیان در مدت حضورش در این وزارتخانه تلاش های خوبی در حوزه بانوان داشته كه امیدواریم از ظرفیت وی در این دستگاه اجرایی بهره مند شویم.
وی درباره نامزدی فریبا محمدی به عنوان نایب رئیس بانوان در كمیته ملی پارالمپیك نیز اظهار داشت: بر اساس اساسنامه كمیته ملی پارالمپیك نایب رییسی شغل محسوب نمی‌شود و حضور ایشان در این پست بلامانع است.
معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه به خصوصی سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره كرد و یادآور شد: تقاضای خصوصی سازی این دو باشگاه از طرف وزارت ورزش و جوانان به هیات وزیران و سازمان خصوصی اعلام شده كه هنوز مصوبه ای برای خصوصی سازی این دو باشگاه ابلاغ نشده است.
فرامرزیان اضافه كرد: پس از تصویب خصوصی سازی این دو باشگاه، مطابق قانون سازمان خصوصی سازی درباره رقم واگذاری و نحوه واگذاری این دو باشگاه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
وی در خصوص بازدیدش از اردوهای تیم‌ ‌ملی جانبازان و معلولان نیز گفت: با توجه به عملكرد موفق ورزشكاران جانباز و معلول در بازی‌های پاراآسیایی جاكارتا و بویژه تیراندازی، برای قدردانی از این ورزشكاران در فدراسیون جانبازان حاضر شدم.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: پیش‌بینی ما برای این فدراسیون چهارمی آسیا بود كه توانست به جایگاه سوم در بازی‌های پاراآسیایی برسد. ما نیز بر اساس تفاهمنامه ای كه در این خصوص داشتیم اعتبارات این فدراسیون را افزایش خواهیم داد. البته بیشترین توجه ما تامین اعتبارات برای هیات ها است و تلاش می كنیم هیات های جانبازان و معلولان اعتبارات خوبی دریافت كنند.
فرامرزیان خاطر نشان كرد: یكی از مسائل اصلی جانبازان و معلولان دسترسی مناسب به امكانات ورزشی با رویكرد توسعه ورزش همگانی است. بنابراین تلاش می‌كنیم زیر ساخت‌های لازم را برای ایجاد نشاط و شادابی در جانبازان برای جامعه فراهم كنیم و همواره نگاه حمایتی از آنها داشته باشیم.
وی درباره مشكلات تجهیزات تیراندازان معلول و جانباز توضیح داد: در حال‌ حاضر ما به محدودیت‌های كه برای ورود تفنگ و ساچمه به كشور وجود دارد، آگاه هستیم. حداكثر تلاش تولید این تجهیزات در ایران است.
معاون وزیر ورزش در خاتمه یادآور شد: این فدراسیون تاكنون 80 درصد بودجه خود را دریافت كرده است و تلاش می‌كنیم بودجه مازاد بر اساس نتایجی كه فدراسیون‌ها در مسابقات مختلف كسب می‌كنند به آنها اختصاص دهیم.
ورزشی**9250**1597
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش