۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 83120710
T T
۰ نفر

قطر از اوپك خارج می شود

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 83120710
قطر از اوپك خارج می شود

تهران-ایرنا- شركت ملی نفت قطر امروز دوشنبه اعلام كرد كه این كشور قصد دارد از سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) خارج شود.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، شركت ملی نفت قطر در صفحه توئیتر خود از خروج این كشور از سازمان اوپك از ابتدای ماه ژانویه 2019 (11دی ) خبر داد.
بر اساس این گزارش، «سعد الكعبی» وزیر انرژی قطر در یك كنفرانس خبری در دوحه گفت كه تصمیم به خروج از اوپك دلایل سیاسی ندارد و به دلایل فنی و راهبردی صورت گرفته است.
الكعبی افزود: دوحه سعی دارد تا بر توسعه و پیشرفت صنعت گاز طبیعی خود متمركز شود و گام هایی را برای افزایش تولید گاز از 77 به 110 میلیون تن در سال بردارد.
وزیر انرژی قطر با اعلام این كه دوحه در آینده قصد ایجاد شراكت های بین المللی بزرگی دارد، گفت كه تاثیر قطر بر تصمیمات تولید نفت در اوپك محدود است و كشورش باید بر تولید گاز تمركز داشته باشد.
وزیر انرژی قطر گفت كه تصمیم به خروج از اوپك پس از 57 سال عضویت در آن آسان نبود و نشست آینده اوپك آخرین حضور دوحه در این سازمان است.
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از الكعبی گزارش داد كه این تصمیم در راستای راهبرد طولانی مدت دوحه برای بهبود نقش بین المللی این كشور صورت می گیرد اما قطر همانند سایر كشورهای غیر عضو اوپك به تعهدات این سازمان پایبند خواهد ماند.
خاورم**9366**1049
۰ نفر