۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۹:۴۶
کد خبر: 83120704
T T
۰ نفر
استيضاح وزير امور خارجه به صلاح نيست

شهركرد- ايرنا - عضو فراكسيون اميد و هيات رئيسه كميسيون برنامه، بودجه و ديوان محاسبات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: وزير امور خارجه عملكرد مطلوبي دارد و استيضاح او به صلاح نيست.

علي كاظمي باباحيدري روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا درباره
اقدام برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خصوص استيضاح وزير امور خارجه افزود: بر اساس قانون اساسي و آيين نامه داخلي مجلس، هر نماينده وقتي ببيند در بخش هاي از امور كشور به ويژه بخش هاي اجرايي ملي يا منطقه اي ضعف هاي وجود دارد، مي توانند از طريق تذكر ، سئوال و استيضاح نظارت خود را اعمال كند.
وي تصريح كرد : از اين رو ، استيضاح يك فرصتي تلقي مي شود تا وزيري كه قرار است استيضاح شود ، مطالب خود را بيان كند و مجلس نيز تذكر اصلاحي را به وزرا بدهد.
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، كوهرنگ ، كيار و دهستان دستگرد در مجلس شوراي اسلامي ادامه د: اما در خصوص استيضاح محمد جواد ظريف بايد اعلام كرد كه او وزير موفق در دولت است.
كاظمي يادآور شد: محمد جواد ظريف در راس وزارت امور خارجه موفقيت هاي زياد داشته است كه كسي نمي تواند آن را انكار كند.
به گفته وي، در زمان وزارت محمد جواد ظريف براي مراسم تحليف رئيس جمهوري بيش از 110 هيات سياسي از عالي ترين و از بزرگ‌ترين كشور از قاره هاي جهان به ايران سفر كردند.
وي ، به نشست هاي فشرده وزير امور خارجه با ديپلمات هاي كشورهاي مهم جهان اشاره كرد و افزود : موفقيت هاي ظريف در مساله برجام نيز يكي ديگر از دستاوردهاي او در بخش سياست بين المللي ايران بود و نشان داد كه برجام بدترين توافق براي آمريكاست و دولت ترامپ را به جدايي از همپيمانانش كشاند.
عضو فراكسيون اميد مجلس تاكيد كرد : پس از اعلام خروج امريكا از برجام، ديپلماسي ايران موفق عمل كرد و فقط چند كشور در اين زمينه با آمريكا همراهي كردند.
كاظمي با بيان اينكه ايران اكنون در يك جنگ اقتصادي در برابر آمريكا ايستاده است افزود : در اين جنگ اقتصادي و رواني كه دشمن عليه ايران به راه انداخته است ، مهمترين مساله حفظ وحدت و يكپارچگي است و در اين زمينه سربازان جبهه ديپلماسي در خط مقدم ايستادگي در برابر دشمن قرار دارند.
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، كوهرنگ ، كيار و دهستان دستگرد در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد : با اين شرايط ، استيضاح وزير امور خارجه صلاح نيست و انتظار است نمايندگان دلسوز در اين شرايط حمايت قاطع خود را از ظريف اعلام كنند.
به گزارش ايرنا، طرح استيضاح محمد جواد ظريف وزير امور خارجه در روز هفتم آذرماه در 11 محور تقديم هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي شد.
2097 /1484
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست