۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83119833
T T
۰ نفر

وكلای بازداشتی امروز محاكمه شدند

۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83119833
وكلای بازداشتی امروز محاكمه شدند

تهران- ایرنا- جلسه رسیدگی به اتهامات آرش كیخسروی و قاسم شعله‌سعدی دو وكیل دادگستری كه مرداد امسال در مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر و بازداشت شدند، امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

محمدحسین آقاسی، وكیل مدافع قاسم شعله‌سعدی روز یكشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: جلسه دادگاه حدود ساعت 10 و 30 دقیقه امروز (یكشنبه) 11 آذر با حضور موكلم و وكیل مدافع آرش كیخسروی برگزار شد. روابط قاضی و متهم بسیار محترمانه بود و هر دو رعایت موقعیت طرف مقابل را كردند.
وی افزود: در جلسه امروز، قاضی اجازه داد متهم هر آنچه برای دفاع از خود صلاح می‌داند ارائه كند و پس از شعله‌سعدی نیز، من به عنوان وكیل وی، دفاعیاتم را ارائه دادم.
آقاسی اضافه كرد: با توجه به قول قبلی دادگاه مبنی بر پذیرش وثایق برای آزادی موكل پس از جلسه محاكمه، به احتمال بسیار زیاد روز سه‌شنبه هفته جاری این كار انجام و موكلم از زندان آزاد می‌شود.
وی ادامه داد: خانواده موكلم نیز با اجازه قاضی در جلسه امروز دادگاه حضور داشتند و پس از پایان جلسه با شعله‌سعدی ملاقات كردند.
به گفته آقاسی به احتمال بسیار زیاد تا پایان هفته جاری شعبه 15 دادگاه انقلاب حكم خود را درباره این پرونده صادر می‌كند.
ابوذر نصراللهی، وكیل مدافع آرش كیخسروی هم درباره جلسه محاكمه امروز (یكشنبه) 11 آذر به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: موكلم بنا به دلایلی در جلسه دادگاه حضور نیافت و جلسه محاكمه بدون حضور كیخسروی برگزار شد.
این وكیل دادگستری افزود: در جلسه امروز، قاضی پرونده اتهامات این موكل را اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی عنوان كرد كه دفاعیات خود را به عنوان وكیل كیخسروی ارائه كردم و نهایتاً دادگاه نیز آخرین دفاع را اخذ كرد.
نصراللهی اضافه كرد: با توجه به اخذ آخرین دفاع، دادگاه طی روزهای آینده حكم خود را در خصوص این پرونده صادر می‌كند.
وكیل مدافع آرش كیخسروی درباره تصمیم دادگاه برای پذیرش وثیقه موكلش و صدور دستور آزادی گفت: به رغم صدور قرار وثیقه در مرحله دادسرا، هنوز دادگاه در این باره تعیین تكلیف نكرده است.
اجتمام * 9104 * 3063
۰ نفر