۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۶
کد خبر: 83117242
T T
۰ نفر
طرح ارجاع نظام پزشكی در 10 استان كشور عملیاتی می شود

مشهد - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: طرح ارجاع نظام پزشكی تا پایان امسال در 10 استان كشور عملیاتی خواهد شد.

دكتر قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در حاشیه همایش 'آشنایی با الزامات طرح ارجاع نظام پزشكی' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح هم اكنون در 6 استان كشور نظیر گلستان، آذربایجان شرقی، گیلان و خراسان رضوی در حال اجراست.
وی اظهار داشت: طرح ارجاع نظام پزشكی در بستر پرونده الكترونیكی بیماران، تحول بزرگ در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شمار می رود كه كشورهای پیشرفته از سالها پیش آن را اجرایی كرده اند.
وی ایجاد و توسعه پرونده الكترونیكی، نوبت دهی الكترونیك و ارتباط مراكز بهداشتی و درمانی با سامانه الكترونیك را از پیش نیازهای طرح ارجاع نظام پزشكی دانست.
جان بابایی گفت: بیش از 60 میلیون نفر از جمعیت كشور پرونده الكترونیك سلامت دارند كه مشخصات آنها در این پرونده ثبت شده است و به تدریج تكمیل تر می شود.
وی با بیان اینكه طی سالهای آینده طرح ارجاع نظام پزشكی به تدریج در تمام مناطق كشور عملیاتی خواهد شد افزود: اجرای این طرح بدون ایجاد زیرساخت ها، فرهنگ سازی و همراهی خدمت گیرندگان میسر نیست و در این زمینه ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان اجرایی نقش مهمی در آگاه سازی مردم دارند.
همایش 'آشنایی با الزامات طرح ارجاع نظام پزشكی در بستر پرونده الكترونیك' با حضور مسئولان وزارت بهداشت، ائمه جمعه، استانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران و سایر مسئولان اجرایی استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد برگزار شد.
3027 / 6053
۰ نفر