۷ آذر ۱۳۹۷، ۸:۵۷
کد خبر: 83115107
T T
۰ نفر
هوای كلانشهرها برای گروه های حساس ناسالم می شود

تهران- ایرنا-مدیركل شبكه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به وجود جو پایدار در كشور گفت:هوای كلانشهرها طی روزهای آتی برای گروه های حساس ناسالم می شود.

مسعود حقیقت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: با توجه به سكون نسبی و جو نسبتا پایدار در كشور طی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه 7 و 8 آذر) شاهد غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی خواهیم بود.
وی ادامه داد: ساكنان سواحل غربی و مركزی دریای خزر از روز پنجشنبه شاهد باران های خوبی تا اوایل هفته آینده هستند. با توجه به ورود سامانه بارشی از جمعه عصر (9 آذر) ابتدا مناطقی از شمال غرب و غرب كشور بارش آغاز می شود و از روز شنبه (10 آذر) بر شدت آن افزوده خواهد شد، بارش ها در مناطق سردسیر شمال غرب به شكل برف است.
به گفته مدیر كل شبكه پایش هواشناسی دمای هوا در سواحل خزر امروز و فردا 4 تا 6 درجه افزایش یافته ولی مجددا از روز جمعه به حالت عادی برمی گردد و 6 تا 8 درجه كاهش می یابد.
وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز توضیح داد: ساكنان پایتخت در روزهای آتی شاهد جوی پایدار با دمای 14 تا 15 درجه خواهند بود. كمینه دمای هوای تهران صبح امروز به 5 و بیشینه هوا روز گذشته به 13 درجه رسید.
مدیر كل شبكه پایش سازمان هواشناسی در مورد اینكه آیا سامانه بارشی جدیدی كه از غرب وارد كشور می شود موجب بارش در تهران نیز خواهد شد یا خیر گفت: این سامانه موجب بارش های پراكنده و رگبار طی روزهای شنبه و یكشنبه در تهران می شود.
حقیقت در مورد گرم ترین و سردترین مناطق كشور طی 24 ساعت آینده گفت: امروز صبح شهرستان كوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری با دمای 11 درجه زیر صفر سردترین و راسك در استان سیستان و بلوچستان با دمای 32 درجه بالای صفر گرم ترین مناطق كشور را به نام خود ثبت كردند.


***هوای كلانشهرها برای گروه های حساس ناسالم می شود
وی در مورد وضعیت هوای كلانشهرها گفت: با توجه به پایداری وضعیت هوا انتظار داریم هوای بعضی كلانشهرها؛ مانند تهران، كرج، قزوین، اراك و اصفهان طی امروز و فردا برای افراد حساس در وضعیت ناسالم قرار گیرد.
مدیر كل شبكه پایش سازمان هواشناسی به كشاورزان در مناطق گرمسیر غرب كشور كه هنوز كشت گندم را انجام نداده اند اطلاع داد تا روز جمعه برای این كشت فرصت دارند و می توانند از بارش های سامانه جدید بارشی نیز استفاده كنند.
علمی**9157**1440
۰ نفر