۵ آذر ۱۳۹۷، ۸:۳۵
کد خبر: 83112420
T T
۰ نفر
98 درصد از 634 مصدوم زلزله سرپایی درمان شده‌اند

كرمانشاه - ایرنا - استاندار كرمانشاه با بیان اینكه آب، برق و گاز مناطق زلزله زده وصل است، گفت: زمین لرزه 6.4 ریشتری یكشنبه شب هیچ كشته ای نداشته است و 98 درصد از 634 مصدوم حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

هوشنگ بازوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد اندكی از مصدومان زلزله در بیمارستان های استان بستری هستند كه حال همه آنها خوب است.
او با بیان اینكه همه خدمات زیرساختی مناطق زلزله زده برقرار است، گفت: آب، برق و گاز مناطق زلزله زده وصل شده و مشكلی در این زمینه وجود ندارد.
بازوند اظهار كرد: خسارت های زلزله یكشنبه شب و پس لرزه های آن در مقایسه با قدرت این زمین لرزه ها زیاد نبوده است و تنها برخی واحدها از جمله یكی دو واحد تجاری كه پس از زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 باید تعمیر می شدند، تخریب شده اند.
استاندار كرمانشاه كه هم اكنون در شهرستان قصرشیرین حضور دارد، گفت: امروز جلسه ستاد مدیریت بحران استان را در این شهرستان برگزار می كنیم و موضوع اسكان موقت و دائم زلزله زدگان را جمع بندی خواهیم كرد.
به گفته وی، درخواست زلزله زدگان برای اسكان موقت زیاد نیست.
ساعت 20:07 روز یكشنبه زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان كرمانشاه را لرزاند.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت كیلومتری زمین و در فاصله 17 كیلومتری سرپل ذهاب، 18 كیلومتری قصرشیرین و 33 كیلومتری گیلانغرب و 127 كیلومتری مركز كرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود كه در تمام نقاط استان كرمانشاه احساس شد و بیشتر مردم را به معابر عمومی و پاركها كشاند.
بعد از زلزله 6.4 ریشتری تاكنون 9 پس لرزه بالای 4 ریشتر هم در این منطقه رخ داده كه 2 مورد آن 5.2 ریشتر بوده است.
این زلزله ها پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته محسوب شده اند كه در 11 كیلومتری بخش ازگله و 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
زلزله پارسال به 10 شهرستان و یك هزار و 930 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرد و براساس ارزیابی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی آسیب كلی و جزئی دیده اند.
7444/8066
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه