۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83111873
T T
۰ نفر
همايش جامعه علمي ايرانيان مقيم چين در پكن برگزار شد

پكن- ايرنا- دومين همايش جامعه علمي ايرانيان مقيم چين با رويكرد «بررسي فرايندها و دستاوردهاي توسعه در چين» با همت مجمع دانشجويان ايراني مقيم اين كشور، روز يكشنبه در سفارت جمهوري اسلامي ايران در پكن برگزار شد.

به گزارش ايرنا، دبير مجمع دانشجويان ايراني مقيم پكن در آيين گشايش اين همايش گفت: اين همايش علمي در محورهاي 'صنعت و انرژي'، 'كشاورزي، آب و محيط زيست'، 'آموزش، پژوهش و فناوري'، 'پزشكي، سلامت و علوم زيستي'، 'مديريت، اقتصاد و بازرگاني' و 'فرهنگ و گردشگري' برگزار شد.
'محمد طالب' افزود: علاقه مندان به ارايه مقاله در اين همايش فرصت داشتند مقالات خود را تا 10 آبان سال جاري به دبيرخانه همايش به آدرس اينترنتي ISSC2018@ISSCN.IR ارسال كنند.
وي تصريح كرد: تا پايان مهلت مقرر، 28 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شد كه هيات داوران 17 مقاله آن را حايز شركت در همايش تشخيص دادند.
طالب اضافه كرد: در اين همايش 10 مقاله از اساتيد، دانشجويان رشته هاي مختلف، محققان و انديشمندان ايراني مقيم چين به صورت سخنراني و 7 مقاله نيز به صورت پوستر ارايه شد.
به گفته وي اين همايش با حمايت سفارت جمهوري اسلامي ايران در چين، رايزني هاي علمي و فناوري جمهوري اسلامي ايران در چين، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، نمايندگي شركت مپنا در پكن و نمايندگي جامعه المصطفي (ص) در چين برگزار شد.
دبير مجمع دانشجويان ايراني مقيم پكن گفت: وجود بيش از دو هزار و 500 سال روابط و مناسبات تاريخي و فرهنگي بين دو كشور ايران و چين از ديرباز، كه شاهد آن جاده ابريشم بود باعث شد روابط علمي دو كشور بيش از پيش تقويت شده و به تعميق روابط تمدني منجر شود.
به گفته وي اين روابط در دوران معاصر نيز به صورت تعاملات دوستانه و حتي به سطح راهبردي سياسي و اقتصادي ارتقاء پيدا كرده است.
طالب با اشاره به اينكه نقش كشور چين در عرصۀ تحولات جهاني هر روز پررنگ‌تر مي‌شود تاكيد كرد بي‌شك در راهي گام برمي‌دارد كه به راهبري او بر جهان منتهي خواهد شد چين علاوه بر عرصه‌هاي اقتصادي، در حوزه‌هاي علمي، فناوري و نوآوري نيز گام‌هاي اساسي، رشد سريع و پيشرفت‌هاي خيره‌كننده‌اي داشته است.
دبير مجمع دانشجويان ايراني مقيم پكن با بيان اينكه چين در توليد پژوهش‌هاي علمي از غرب پيشي گرفته است تاكيد كرد اين كشور يك پنجم كل علم جهان را توليد مي‌كند، رتبه پنجم ارجاعات علمي جهان را كسب كرده و از هر 30 مقاله علمي به يك اختراع منجر مي‌شود.
به گفته وي همايش علمي ايرانيان مقيم چين، پاسخ و حركتي است به اين ضرورت، تا از اين رهگذر، تجربيات، الگوها، سير توسعه، جهت گيري‌ها و الزامات يك پيشرفت متوازن، همه‌جانبه و شتابان مبتني بر توانمندي‌هاي بومي و توأم با حفظ استقلال و اقتدار ملي مورد بررسي قرار گرفته و توسط دانشجويان، محققين و نخبگان، به نحو شايسته به كشور منتقل شود و اين امر تنها با اتكا بر تجربه ايرانيان مقيم چين ممكن خواهد شد.
دبير مجمع دانشجويان ايراني مقيم پكن اظهار اميدواري كرد با تدبير و دورانديشي مسئولين و با استفاده از تجربه دانش آموختگان اين ديار براي پيشرفت و پيشبرد اهداف كشور عزيزمان ايران، تصميمات دلسوزانه و به دور از تعصب گرفته شود.
همچنين در اين همايش ميزگردي با عنوان «نقش شركت هاي نوپا و دانش بنيان در ارتقاء كارآفريني و جهش علمي جامعه؛ مقايسه ايران و چين» برگزار شد.
نخستين همايش جامعه علمي ايرانيان مقيم چين با عنوان 'تجربيات و فرصت هاي آموزش و پژوهش در چين' آذر ماه سال گذشته با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شد.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان