۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۱۳
کد خبر: 83107214
T T
۰ نفر
طرح پیام رسان داخلی برای جایگزینی كارت سوخت وجود خارجی ندارد

تهران- ایرنا- ادعای مدیر یك پیام رسان داخلی برای جایگزینی كارت سوخت در حالی مطرح شده است كه سخنگوی شركت ملی پخش فرآورده های نفتی می گوید «از این موضوع اطلاعی نداریم و تاكنون جلسه ای در این باره برگزار نشده است».

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مدیرعامل یك پیام رسان داخلی امروز (سه شنبه) از طرحی برای جایگزینی كارت سوخت خبر داد.
وی كه شمار كاربران فعال این پیام رسان را 2 میلیون و 800 هزار نفر اعلام كرد، توضیح داد: این روند بهتر از مدیریت و سهمیه بندی سوخت از طریق كارت بانكی است؛ زیرا صدور كارت پرهزینه است.
وی ادعا كرد این موضوع از طریق شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیگیری شده است و افزود: اوایل هفته آینده این طرح توسط مدیرعامل این شركت بررسی می شود.

** شركت ملی پخش: اطلاعی از این طرح نداریم
در همین پیوند، سخنگوی شركت ملی پخش فرآورده های نفتی عصر سه شنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: ادعای مطرح شده از سوی این فرد، در دستور كار شركت قرار ندارد و وی تاكنون جلسه ای با این شركت نداشته است.
«جعفر پورفرجودی» افزود: درهای شركت ملی پخش فرآورده های نفتی برای دریافت طرح همه افراد باز است اما اینكه افرادی ایده های خود را پیش از برگزاری جلسه به شكلی مطرح كنند كه گویا آن موضوع، قطعی شده است و آن را به شركت ملی پخش نسبت دهند، اقدام درستی نیست و غیرحرفه ای به شمار می رود.
با توجه به رشد بی رویه مصرف و قاچاق بنزین، احیای كارت سوخت در دستور كار قرار دارد و بر این اساس شركت ملی پخش فرآورده های نفتی از مالكان خودرو و موتورسیكلت كه كارت سوخت خود را گم كرده اند، خواست تا بیست و چهارم آذرماه برای دریافت كارت سوخت اقدام كنند.
با جدی شدن بحث احیای كارت سوخت، بازار شایعه ها نیز داغ شده است، بنابراین شهروندان باید برای دریافت اطلاعات فقط به مراجع رسمی مراجعه كنند.

**تلاش پیام رسان های داخلی برای تقویت جایگاه در بازار
موضوع پیام رسان های داخلی پس از تصمیم دستگاه قضایی برای مسدودسازی شبكه تلگرام داغ شد.
از آن زمان، تلاش شد پیام رسان های داخلی با فرصت تقویت شوند.
این مجموعه های نوپا در ماه های اخیر تلاش زیادی كرده اند كه جایگاه خود را در بازار كشور تثبیت كنند و به گفته «صادق عباسی شاهكوه» مدیرعامل شركت ارتباطات زیرساخت ایران، 9 پیام‌رسان‌ داخلی امكانات رایگان و زیرساخت‌های لازم از جمله پنج میلیارد تومان وام دریافت كردند.
با این همه، برخی از آنها با وجود حمایت های گسترده به علت ضعف های فنی و ساختاری نتوانستند در هدف های خود موفق شوند و برخی گزارش ها نشان می دهد شمار كاربران این پیام رسان ها كاهش یافته است.
سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بیست و هفتم آبان ماه به خبرنگار ایرنا گفت: از این به بعد فقط 2 پیام رسان بومی كه از نظر فنی توانایی های لازم را برای جلب بیش از 10 میلیون كاربر دارند، مورد حمایت های بیشتر قرار می گیرند.
«سیدجمال هادیان طبایی زواره» ادامه داد: سایر پیام رسان هایی كه از نظر فنی نتوانسته اند سازوكارهای لازم را فراهم كنند با هدف پیشگیری از اتلاف منابع ملی از این به بعد مورد حمایت قرار نمی گیرند.

اقتصام*2022*1961*
۰ نفر