۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 83103612
T T
۰ نفر
باید به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام گذاشت

تهران- ایرنا- عضو كمیته فنی فدراسیون بسكتبال گفت: در خصوص حضور نداشتن تعدادی از بازیكنان در اردوی تیم ملی از جمله ارسلان كاظمی باید بگویم سرمربی تیم ملی آگاه ترین فرد نسبت به تیم بوده و باید به تصمیم وی احترام گذاشت.

«محمدمهدی ایزدپناه» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره دعوت نشدن ارسلان كاظمی اظهار داشت: او دچار آسیب دیدگی است و بهتر بود كه با این مصدومیت قدیمی بازی نكند اما برای دلیل اصلی دعوت نشدن او باید از مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی سئوال كنید چرا كه او قطعا برای این تصمیم دلایل لازم را دارد.
عضو كمیته فنی فدراسیون بسكتبال درباره دو دیدار پیش‌روی تیم ملی در انتخابی جام‌ جهانی اظهار كرد: كار تیم ملی در پنجره پنجم بسیار دشوار است. استرالیا و فیلیپین جزو تیم‌های بسیار خوبی هستند و برنامه‌ریزی كاملی هم انجام داده‌اند تا در ادامه رقابت‌های انتخابی امتیازهای لازم را بگیرند.
وی ادامه داد: بازیكنان و كادر فنی ما تلاش زیادی انجام داده‌اند و اكنون این فرصت در اختیار بسكتبال ایران است كه جهانی شود و سهمیه جام‌جهانی را بدست آورد. مجموعه تیم ملی باید با یك انسجام قوی و با تلاش در این مسیر گام بردارد. وظیفه سنگینی دارد و قطعا می‌تواند موفق شود.
ایزدپناه با بیان این مطلب كه هر دو دیدار برای تیم ملی اهمیت زیادی دارد، تصریح كرد: به هیچ وجه شرایط طوری نیست كه ما خودمان را از پیش بازنده بدانیم و بگوییم برابر استرالیا باخته‌ایم. قهرمان‌های ملی ما آماده هستند و زحمت كشیده‌اند و كادر فنی هم تلاش زیادی انجام داده و قطعا برای هر دو مسابقه برنامه كاملی خواهیم داشت.
وی افزود: درست است كه روی كاغذ استرالیا شانس زیادی برابر ما دارد اما مگر همین تیم به ژاپن نباخته؟ پس ما نباید خودمان را از پیش بازنده بدانیم و با تمام توان به میدان برویم. باید این نكته را بارها گوشزد كنیم كه استرالیا به ژاپن باخته پس تیمی دست نیافتنی نیست.
او با اشاره به تیم فیلیپین نیز گفت: این تیم نیز بسیار قدرتمند است. بازیكنان توانمند و خوبی دارد كه در خانه واقعا خوب بازی می كنند. قطعا رقابت با این تیم نیز دشوار است و امیدوارم ملی‌پوشان بتوانند پس از مسابقه با استرالیا با وضعیت مناسبی برابر فیلیپین به میدان بروند.
پیشكسوت بسكتبال ایران با اشاره به برنامه‌های تیم ملی برای این دو مسابقه تصریح كرد: ملی‌پوشان از روز گذشته وارد اردو شده‌اند و قرار است پیش از مسابقه با استرالیا دو دیدار تداركاتی برابر قطر هم داشته ‌باشند. قطعا این دو مسابقه هماهنگی بیشتری برای تیم ایجاد خواهد كرد و سپس ملی‌پوشان به ملبورن می‌روند و بعد از مسابقه با استرالیا به مانیل سفر می‌كنند.
ایزدپناه در پاسخ به این سئوال كه دلیل دعوت نشدن ارسلان كاظمی چه بوده؟ اظهار كرد: ارسلان كاظمی یكی از قهرمانان ملی ایران است كه سال‌ها برای بسكتبال ایران زحمت كشیده ‌است. ما همیشه به قهرمانان خود احترام گذاشته‌ایم و جایگاهشان را حفظ كرده‌ایم. جایگاه او در تیم ملی بزرگ است و زحمت‌های او كم نبوده. تا جایی كه خبر دارم و در آن جلسه بودم ارسلان گفت آسیبی دیده كه با درد بازی می‌كند و من همانجا به او گفتم كه نباید این كار را بكند. این موضوع باعث تشدید آسیبش می‌شد. این درد او قدیمی بوده و گویا تشدید هم شده ‌بود و حتی در دیدارهای قبلی تیم ملی نیز مشهود بود. به نظر من به همین دلیل هم دعوت نشده اما برای مشخص شدن دلیل اصلی باید از شخص آقای شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی سئوال كنید.
او افزود: در تیم ملی شرایط مختلفی وجود دارد كه كادر فنی بر اساس آن نفرات مورد نظرش را دعوت می‌كند. باید در دل ماجرا بود و از همه چیز خبر داشت و سپس نظر داد. قطعا آقای شاهین‌طبع دلیل كامل و درستی برای این تصمیم دارد.
عضو كمیته فنی فدراسیون بسكتبال در پاسخ به این پرسش كه آیا جلسه ملی‌پوشان با كمیته فنی و رئیس فدراسیون دلیل ناراحتی شاهین‌طبع از كاظمی و دعوت نشدن این بازیكن نیست؟ بیان كرد: نه به هیچ وجه. ما اینجا هستیم و این جلسات را برگزار می‌كنیم كه اگر موضوع یا مشكلی هست حل كنیم. دنبال خراب كردن كسی نیستیم. برای ما آقای شاهین‌طبع به عنوان سرمربی جایگاه خاص خودش را دارد و ارسلان هم به عنوان ملی‌پوش جایگاه ویژه ای دارد و ما احترام هر دو را حفظ می‌كنیم. موضوعی هم مطرح شود بررسی می‌كنیم تا حل بشود تا آرامش مورد نیاز فراهم گردد.
ایزدپناه ادامه داد: قطعا در كار جمعی همه چیز باب میل همه نیست و اختلاف‌ها طبیعی است و باید تلاش كرد تا آرامش حفظ شود و اینطور نیست كه كسی از یك نفر دیگر ناراحت باشد و بر اساس آن تصمیم بگیرد. به نظر من هیچ ناراحتی وجود ندارد و قطعا سرمربی تیم ملی نیز براساس آگاهی خودش از درون و فضای تیم تصمیم می‌گیرد.
او در پایان به این سوال كه وضعیت تیم امید چه شد و چرا این تیم برنامه‌ای ندارد؟ گفت: ما در كنار تیم امید قرار است یك تیم هم برای بازیكنان زیر 20 سال داشته‌ باشیم. همچنین برنامه بلندقامتان را داریم كه بتوانیم بازیكنان بلند قد را برای آینده بسكتبال شناسایی و وارد اردو كنیم. این برنامه‌ها نیاز به همسان‌سازی هم دارند یعنی همه تیم‌های ملی ما با یك هدف و برنامه پیش‌ بروند. همه برنامه‌ها تنظیم شده و موافقت‌ها نیز كسب شده‌ است. انشالله با بازگشت تیم ملی از پنجره پنجم همه چیز نهایی خواهد شد و برنامه‌های تیم‌های ملی را تنظیم می‌كنیم.
عضو كمیته فنی فدراسیون بسكتبال در پایان گفت: هر كس كه من را می‌شناسد می‌داند كه شخصیتم طوری است كه به دنبال كمك گرفتن از همه تفكرات هستم. ما اینجا هستیم كه همه اهالی بسكتبال را كنار هم جمع كنیم و از نظراتشان استفاده كنیم. قطعا نمی‌شود همه اعضای عزیز بسكتبال در چرخه فعالیت باشند اما این موضوع به این معنا نیست كه برای ما اهمیت ندارند بلكه ما از تمام نظرات استقبال و استفاده می‌كنیم. بسكتبال نیروهای توانمندی دارد و باید همه دست به دست هم دهیم تا بسكتبال به سمت جلو حركت كند و عقب نماند.
ورزشی **ع-ح**9118**1597
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش