۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۹:۲۹
کد خبر: 83103379
T T
۰ نفر
5 دليل براي محتمل بودن بازگشت رودريگز به رئال مادريد

تهران- ايرنا- هافبك كلمبيايي تيم فوتبال بايرن مونيخ بر خلاف فصل اول حضورش در آلمان، اكنون روزهاي خوشي را در اين تيم تجربه نمي‌كند اما دلايلي وجود دارد كه احتمال بازگشتش به تيم رئال مادريد را قوت بخشيده است.

به گزارش ايرنا، آينده خامس رودريگز در بايرن مونيخ يكي از مبهم‌ترين مسائل براي هواداران اين تيم است. او در حال سپري كردن دومين و آخرين فصل حضورش در بايرن مونيخ به عنوان بازيكن قرضي است و اگر اين باشگاه آلماني نخواهد از حق خود براي عقد قراردادي قطعي با اين هافبك كلمبيايي استفاده كند (در ازاي پرداخت 42 ميليون يورو)، او بايد در پايان فصل به تيم اصلي‌اش يعني رئال مادريد برگردد، تيمي كه تا سال 2021 با آن قرارداد دارد.
نيمكت‌نشيني در بايرن مونيخ و قرار نداشتن در زمره بازيكنان مورد اعتماد نيكو كواچ، سرمربي كروات باواريايي‌ها، تنها يكي از دلايلي است كه به خامس رودريگز انگيزه كافي براي بازگشت به مادريد را مي‌دهد. طبق گزارش نشريه كيكر آلمان، خامس كه تا فصل گذشته به ماندن در بايرن مونيخ تمايل داشت، در مورد آينده‌اش تغيير عقيده داده است، ضمن اينكه كارل هاينس رومنيگه و اولي هوينس (مدير اجرايي و رئيس باشگاه بايرن مونيخ) هم به اين نتيجه رسيده‌اند كه با هافبك كلمبيايي سابق تيم فوتبال موناكو قراردادي قطعي امضا نكنند.
اگرچه هنوز اين موضوع به صورت رسمي توسط هيچ يك از طرفين اعلام نشده است اما دلايلي وجود دارد كه بازگشت خامس به سانتياگو برنابئو را محتمل جلوه مي‌دهد و نشريه «آ اس» اسپانيا به بررسي اين دلايل پرداخته است:
1- ديگر خبري از زين‌الدين زيدان نيست و سانتياگو سولاري شيوه بازي خامس را مي‌پسندد.
زيدان سرمربي سابق رئال مادريد، اصلي‌ترين دليل انتقال قرضي خامس به بايرن مونيخ در تابستان سال 2017 بود چرا كه او به اين بازيكن جوان اعتقادي نداشت و ايسكو، مودريچ، كروس را به او ترجيح مي‌داد. خامس در فصل آخر مربيگري زين‌الدين زيدان در رئال مادريد تنها در 34 درصد از كل دقايق 59 بازي اين تيم، در زمين بازي حضور داشت و در 33 تاي آنها بازي كرد. زيدان اما در پايان فصل گذشته از رئال مادريد جدا شد و حالا سكان هدايت اين تيم در دستان سانتياگو سولاري قرار دارد، كسي كه سبك و فلسفه كاري متفاوتي از زيزو دارد.
سولاري كه به تازگي با رئال مادريد قراردادي سه ساله بسته، به بازگشت خامس چراغ سبز نشان داده است و همين موضوع مي‌تواند اصلي‌ترين دليل براي رخ دادن اين اتفاق باشد.
2- خامس روياي بازگشت به رئال مادريد را دارد
پيوستن به رئال مادريد در تابستان سال 2014 براي خامس رودريگز تحقق يك رويا بود و جدايي از اين تيم اتفاقي تلخ اما اجتناب ناپذير. حالا اما شرايط سخت گذشته براي خامس عوض شده است و حتي گفته مي‌شود كه لوپتگي، سرمربي سابق كهكشاني‌ها كه سه هفته پيش اخراج شد، مي‌دانست كه هافبك كلمبيايي بايرن مونيخ از محتمل شدن بازگشتش به سانتياگو برنابئو بسيار خرسند است. در حقيقت در تابستان امسال حتي زمزمه‌هايي مبني بر تلاش لوپتگي براي برگرداندن خامس به مادريد هم شنيده شد اما اين اتفاق در نهايت رخ نداد. خامس عاشق رئال مادريد است، پس هر زمان كه شرايطش مهيا باشد، مي‌توان انتظار بازگشت او را داشت. مضاف بر اينكه آب و هواي بهتر مادريد و داشتن زبان مشترك با بازيكنان رئال را هم مي‌توان دلايل ديگري براي مشتاق بودن او به بازگشت به پايتخت اسپانيا برشمرد.

3- خامس هافبكي هجومي و علاقمند به گلزني است
خامس در 111 مسابقه‌اي كه براي رئال مادريد انجام داد، 36 گل زد و 46 پاس گل داد. جدايي كريستيانو رونالدو از رئال مادريد در پايان فصل گذشته اين تيم را در فاز هجومي و براي گلزني با مشكلات زيادي روبه‌رو كرده است. كهكشاني‌ها در اين فصل لاليگا فقط 20 گل زده‌اند (14 تا كمتر از بارسلوناي صدرنشين و 4 تا كمتر از سوياي رده دومي). بازگشت خامس اما مي‌تواند بخشي زيادي از مشكلات رئال مادريد را در اين بخش برطرف كند.

4- مهره‌هاي كليدي تيم مانند ايسكو، آسنسيو و بيل افت كرده‌اند
در اين فصل تعدادي از مهره‌هاي كليدي تيم فوتبال رئال مادريد از جمله ايسكو، ماركو آسنسيو و گرت بيل افت كرده‌اند و فلورنتينو پرز، رئيس باشگاه براي رفع اين مشكل بايد مهره‌هاي جديدي به تيم تزريق كند اما چه كسي بهتر از خامس كه برگرداندن وي هزينه‌اي هم براي باشگاه نخواهد داشت. بازگشت خامس مساوي است با قدرت گرفتن خط مياني و حمله رئال مادريد و جلوگيري از تحميل هزينه‌هاي سنگين براي جذب ستاره جديد براي اين خطوط.

5- خامس بازيكن محبوب هواداران رئال مادريد است
يكي از دلايلي كه فلورنتينو پرز بعد از جام جهاني 2014 خامس را با قرارداد هنگفت از موناكو خريد محبوبيت او بود و درآمدهايي كه مي‌توانست از محل فروش پيراهن اين بازيكن ملي‌پوش و جذب مخاطب در آمريكاي جنوبي و به خصوص كلمبيا كسب كند. خامس در ميان هواداران رئال مادريد بازيكن به شدت محبوبي است و بدون شك بازگشت او با استقبال آنها مواجه خواهد شد. همچنين بازگشت خامس به رئال مادريد اين اجازه را مي‌دهد كه درآمدهايش در منطقه آمريكاي جنوبي را افزايش دهد.
ورزشي**9118**1597
انتهاي پيام/

سرخط اخبار ورزش