۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 83102442
T T
۰ نفر
عدالت و میانه روی درحوزه علمیه رعایت شود

قم- ایرنا- رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حوزه علمیه قم را از جمله بركات وجود امام زمان (عج) دانست و گفت: باید مراقبت شود تا درحوزه علمیه چیزی خلاف مصلحت انجام نشود و عدالت و میانه روی رعایت چرا كه چشم جهانیان به این مركز علمی است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیسان جدید و قدیم جامعه المصطفی العالمیه درسالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) قم با تاكید بر اینكه حوزه علمیه باید به فرزند مباركی مانند جامعه المصطفی افتخار كند افزود: این مركز از بدو تاسیس تاكنون منشا خدمات فراوان در طول خدمت خود بوده است به گونه ای كه امروز برای معرفی اسلام ناب محمدی در 100 كشور جهان نمایندگی و موسسه های آموزشی و حوزوی تاسیس كرده است.
وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: مردم دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند و مقام معظم رهبری دراین نامه ها تاكید كردند كه اسلام را از منابع اسلامی آن باید شناخت.
محمدی گلپایگانی در ادامه با اشاره به شرایط انحطاط اخلاقی و اعتقادی پیش از بعثت پیامبراكرم (ص) درمكه و در عصر جاهلیت اظهار داشت: مردم آن دوران دهها بت را پرستش می كردند و از نظر اخلاقی در بدترین وضعیت بودند و پیامبراكرم (ص) در چنین سرزمینی كه خبر از علم نبود، به دنیا آمده و رشد كرد و دنیا را متحول كرد.
وی با بیان اینكه رسول خدا (ص) بدون داشتن استاد، معلم و كتاب در همه رشته ها صاحب نظر بود اظهار داشت: فقه اسلامی هزاران مساله را شامل می شود كه تسلط بر آنها نیازمند سالها مطالعه، تلاش و تحصیل است ولی تمام این مسائل توسط پیامبری گفته شده است كه اُمی و بی سواد بوده است.
وی در ادامه جامعه المصطفی را رشعه ای از خدمات پیامبر(ص) دانست وگفت: اولین كلماتی كه بر پیامبر اكرم(ص) به عنوان وحی نازل شد تاكید به علم است و جامعه المصطفی العالمیه نیز كه مسئولیت نشر حقایق اسلام در سراسر جهان است رشعه ای از آن وجود نازنین می باشد.
محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه سعودی ها در دوران ذلت بار خود جز امور شهوانی و جنایت، كاری نكردند، گفت: اینها نه خادم بلكه خائن الحرمین و آلت دست استكبار جهانی هستند.
وی افزود: ما امید به روزی داریم كه امام زمان(عج)، آن وجود مبارك بر دیوار خانه خدا تكیه زده و قیام خود را اعلام كنند.
محمدی گلپایگانی اسلام هراسی را یكی از راهبردهای دشمن دانست و گفت: اقدامات گروه تروریستی داعش، هیولایی از اسلام در كشورهای غربی تصویر كرده است كه همه از این دین مبین رویگردان شوند ،این در حالی است كه داعش مولود غربی هاست.
محمدی گلپایگانی ادامه داد: جنایت های داعش درعراق و سوریه برای خدشه دار كردن چهره اسلام بود و پشتوانه این جنایت ها دلارهای سعودی می باشد.
دراین آیین ضمن تقدیر از خدمات آیت الله علیرضا اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی به عنوان رئیس جدید جامعه المصطفی العالمیه معرفی شد.
7404/ 6133/
۰ نفر