۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 83101594
T T
۰ نفر
هفته وحدت فرصتي براي تثبيت اتحاد اسلامي است

اراك - ايرنا - امامان جمعه استان مركزي هفته وحدت را عاملي براي اتحاد و انسجام اسلامي برشمردند.

به گزارش ايرنا، امامان جمعه استان مركزي از تلاش دستگاه قضايي در برخورد با مفسدان و اخلالگران ارزي و اقتصادي قدرداني كردند و هفته وحدت را فرصتي ارزشمند براي تثبيت و اتحاد و انسجام اسلامي عنوان كردند.
امام جمعه ساوه گفت: اقدام قاطعانه دستگاه قضائي در برخورد با اخلالگران اقتصادي قابل تقدير است.
حجت الاسلام سيد «ابراهيم حسيني» در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر ساوه افزود: اين اقدامات باعث جلب اعتماد مردم و خنثي شدن توطئه هاي دشمنان شد.
امام جمعه ساوه همچنين از اقدام وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي براي حذف مديران چند شغله از هيات مديره شركت هاي تابعه سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري، قدرداني كرد.
وي با تبريك فرارسيدن هفته وحدت و ميلاد پيامبر اسلام (ص) اظهار كرد: همه مسلمانان اعم از شيعه و سني بايد مانند برادر در كنار هم باشند و اين مساله مورد تاكيد ائمه اطهار است.
حجت الاسلام حسيني گفت: همه ما به مقدسات يكديگر احترام بگذاريم و از اهانت بپرهيزيم كه اين امر از ضرورت هاي وحدت است.
وي همچنين خواهان اتحاد جريان هاي سياسي درون كشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و ساير جريان هاي وفادار به انقلاب حول محور ولايت و رهبري شد.
امام جمعه ساوه، نهم ربيع الاول سالروز آغاز ولايت امامت امام عصر (عج) را تبريك گفت.
امام جمعه زرنديه نيز در خطبه هاي نماز جمعه مامونيه، گفت: ملت ايران با توكل به خداوند در مقابل تحريم هاي ظالمانه دشمنان مقاومت و ايستادگي خواهند كرد.
حجت الاسلام «حسين ابراهيمي» افزود: يكي از وظايف سخت منتظران واقعي امام زمان (عج) حفظ دين و اعتقادات ديني است و معني واقعي انتظار نيز همين است.
وي بيان داشت: منتظر واقعي بايد با دينداري، پرهيزگاري و آماده سازي جامعه براي ظهور امام زمان (عج) تلاش كند.
خطيب جمعه زرنديه تصريح كرد: امام صادق (ع) فرموده است كه حفظ دين توام با سختي هايي است و بايد سختي ها را به جان خريد؛ همانطور كه دشمنان اسلام و امام زمان امروز ملت ايران را تحريم كرده اند اما با ايستادگي به پيروزي خواهيم رسيد.
ابراهيمي اظهار داشت: ملت ايران بايد با اميد به ظهور منجي عالم بشريت، زمينه ظهور آن حضرت را با استمرار نظام جمهوري اسلامي ايران فراهم سازند.
امام جمعه خمين نيز گفت: وحدت بين شيعه و سني بهترين راهبرد براي پيروزي بر استكبار جهاني است.
حجت الاسلام سيد «علي حسيني پور» در خطبه هاي نمازجمعه در مصلي امام خميني (ره) افزود: وحدت ريشه در قرآن دارد و خداوند متعال در قرآن كريم مومنان را به وحدت و پرهيز از تفرقه دعوت كرده است.
وي اظهارداشت: در اين برهه زمان اتحاد، همدلي و انسجام در بين مسلمانان بهترين راه تسلط و پيروزي بر دشمنان اسلام ستيز و استكبار جهاني است.
خطيب جمعه خمين با اشاره به هفته وحدت افزود: هفته وحدت بايد به خوبي پاس داشته شود و مسلمانان بايد از تفرقه دوري كنند.
حجت الاسلام حسيني پور افزود: دشمنان و استكبار جهاني از اتحاد شيعه و سني در هراس هستند و زمينه ايجاد تفرقه بين مسلمانان را فراهم مي كنند.
امام جمعه خمين افزود: دشمن با ورود به جبهه فرهنگي در حال ضربه زدن به انقلاب، سرمايه هاي انساني و معنوي و ارزش هاي نظام است.
وي در سخنان ديگر خود به هفته كتاب و كتابخواني نيز اشاره كرد و افزود: فرهنگ كتاب خواني بايد در جامعه نهادينه شود.
3075 /6529/4896/7277