۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰
کد خبر: 83100527
T T
۰ نفر
مشكلات صنايع شهرستان ساوه با همراهي مسئولان برطرف مي شود

ساوه - ايرنا - معاون استاندار مركزي گفت: همراهي و حمايت مسئولان و نمايندگان قواي سه گانه در شهرستان ساوه از صنايع از ويژگي هاي مثبت و راهبردي اين شهرستان است.

به گزارش ايرنا، « محمد بهاروند» شامگاه چهارشنبه در نشست كميته قضائي حمايت از سرمايه گذاري در هتل شهر صنعتي كاوه اظهار داشت: دستگاه قضايي، نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، استاندار و ساير مسئولان همواره تعامل موثري براي رفع مشكلات و موانع توليد و صادرات در اين شهرستان داشته اند و با روي كار آمدن وزير جديد صنعت، معدن و تجارت نيز انتظار پويايي هرچه بيشتر صنايع را داريم.
وي افزود: مشكلاتي در كشور از ناحيه تحريم هاي ظالمانه با هدف تضعيف بنيه هاي صنعتي و اشتغال كشور توسط دشمنان وجود دارد ولي در چنين شرايطي فعاليت مديران و صنايع قابل تقدير است.
فرماندار ساوه گفت: دولت به صورت شبانه روزي با همكاري ساير قوا در صدد رفع مشكلات است و بي شك اين وضعيت براي هميشه پايدار نخواهد ماند و توليد و اشتغال بار ديگر رونق خواهد گرفت.
بهاروند گفت: تلاش مي شود موضوع حمل و نقل كه براي كارخانه هاي توليدي شهرستان ساوه مشكل ساز شده برطرف شود.
به گفته اين مسئول، با فضاي تعاملي موثري كه ميان مسئولان و صاحبان صنايع وجود دارد، شركت هاي توليدي و سرمايه گذاري جديدي در حال استقرار در ساوه هستند كه به رونق توليد و اشتغال كمك فراواني مي كند.
بهاروند همچنين در مورد حل مشكل تامين مواد اوليه كارخانه ها، گفت: با استفاده از ظرفيت هاي موجود توليدي در استان مركزي بخشي از نيازهاي صنايع شهرستان ساوه به مواد اوليه از كارخانه هايي مانند پتروشيمي و آلومينيوم تامين مي شود.
نماينده مردم ساوه و زرنديه در خانه ملت نيز گفت: وزير جديد صنعت، معدن و تجارت اشراف مناسبي بر حوزه صنعت و مشكلات آن دارد و اميدواريم با سياست هاي راهبردي در آينده نزديك شاهد رفع بسياري از مشكلات بخش صنعت در كشور باشيم.
محمد رضا منصوري افزود: بخشي از مشكلات به اقتصاد كلان كشور و بخشي هم مربوط به تنگناهايي كه در بخش صنايع به خصوص در زمينه واردات و صادارت كالاها وجود دارد، مرتبط است.
وي ابراز اميدواري كرد كه با اجراي سياست هاي جديد در آينده توليد كننده واقعي، كالاها را دريافت كنند.
وي اظهار داشت: بايد از سوي وزارت صنعت به گونه اي اقدام شود كه مشكل قطعه سازان خودرو در كشور برطرف شود تا بتوانند همچنان فعاليت كنند.
نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي همچچنين از رويكرد تعاملي وزارت كار براي كمك به اقشار آسيب پذير قدرداني كرد و گفت: اكنون از يك تا سه ميليون ريال به اقشار آسيب پذير پرداخت شده اما بايد براي حقوق بگيران هم اين مشكل رفع شود.
رئيس دادگستري شهرستان ساوه نيز گفت: دستگاه قضائي شهرستان ساوه همواره حامي توليدكنندگان و تداوم روند اشتغال است.
هادي ملكي افزود: در نشست كميته حمايت قضائي، مشكلات عمده صنايع كه دستكاه قضائي مي تواند در رفع آنها كمك كند، بررسي و دستورات لازم براي پيگيري آنها صادر شد.
وي اظهار داشت: رفع مشكلات ارزي براي واردات مواد اوليه يا صادرات كالا از عمده خواسته هاي مديران صنايع ساوه است كه تلاش مي شود با تعامل مسئولان شهرستان و نيز همراهي نمايندگان قواي سه گانه كشور در استان، اين مشكل را به حداقل برسد.
در اين نشست مديران واحدهاي صنعتي ساوه خواستار رفع مشكلاتي از تخصيص ارز براي واردات كالا و تقويت توان صادراتي، حل مشكل افزايش نرخ حمل و نقل، تامين مواد اوليه، ماليات و بيمه شدند.
شهرستان ساوه با داشتن چهار شهر و ناحيه صنعتي كه افزون بر 550 كارخانه توليدي را در خود جاي داده است و يكي از قطب هاي صنعتي ايران به شمار مي رود.
6539/3075

سرخط اخبار استان‌ها