۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83099368
T T
۰ نفر
المیادین:سلاح مقاومت ضامن دفاع از قضیه وهویت فلسطین است

تهران-ایرنا-پایگاه شبكه المیادین نوشت:در شرایطی كه رژیم اشغالگر تجاوز به باریكه غزه تحت محاصره را از سرگرفته و برخی كشورهای عربی در همدستی با این رژیم و برای محو قضیه فلسطین سعی در عادی سازی روابط با تل آویو دارند سلاح مقاومت نشان موجودیت و هویت فلسطین و مساله آن است.

«محمد علوش» از كارشناسان بخش سیاسی این شبكه در این مطلب افزود: تجاوز اسرائیل به نوار غزه همزمان با دو امر روی داده است:
نخست: این حملات درست زمانی صورت گرفت كه میانجیگری های مصر برای آتش بس میان مقاومت در نوار غزه و رژیم اشغالگر به تفاهماتی دست یافته بود و در این گفت و گو تاكید شد كه راهپیمایی هایی بازگشت مسالمت آمیز بوده و در پاسخ به آن اسرائیل باید از محاصره غزه كاسته و اجازه دهد تا كمك های انسانی و مالی وارد این باریكه شده و وضعیت برق رسانی بهبود یابد.
دوم: جریانی علنی برای عادی سازی روابط با كشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص با توجیه مقابله با ایران شكل گرفته است.
وی افزود با توجه به این دو امر می توان نتیجه گرفت كه پاسخ مقاومت فلسطین به تجاوزات اسرائیل قاطع خواهد بود همانطور كه گردان های عزالدین القسام یك فرمانده عملیاتی ارتش رژیم اشغالگر را كشته و یك افسر صهیونیست را زخمی كرد و 17 موشك به سمت شهرك های صهیونیست نشین اطراف نوارغزه پرتاب كرد كه گنبد آهنین تنها سه مورد از آنها را دفع كرد. این رژیم به ارتش خود اعلام كرده كه همه ساكنان نقاط مرزی سرزمین های اشغالی با غزه باید فعلا در پناهگاه ها بمانند و حركت قطارها میان شهرك های بئر السبع و عسقلان متوقف شده و سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به فرانسه نیم تمام ماند و او به تل آویو بازگشت.
علوش نوشت كه نوع پاسخ فلسطینی ها به تجاوزات در نوا رغزه نشان می دهد كه مقاومت از پاسخگویی بازنمی ماند و این گروه اكنون تجربه و قدرت و سرعت تصمیم گیری سریع در لحظات حساس در سطح رویارویی با یك ارتش و نه تنها گروه های مسلح را دارد و توانایی كاملی برای تعامل با رویدادها با اراده قوی داشته و فرماندهان گروههای مختلف جریان مقاومت پختگی سیاسی و امنیتی بالایی به دست آورده اند.
وی همچنین افزود كه نقض آتش بس و تجاوز به نوارغزه كه بیش از یك دهه تحت محاصره عربی و اسرائیلی قرار دارد نشان می دهد كه رژیم اشغالگر قدس در مورد مسایل عربی و فلسطینی به هیچ یك از تعهدات و میثاق ها پایبند نبوده و تنها زبان زور را می فهمد و تنها زبان زور این رژیم را از جرم و جنایت هایش بازمی دارد.
علوش نوشت كه اسرائیل سعی دارد هرگونه تلاش ها برای مقابله با طرح های آن در سرزمین های اشغالی را ریشه كن كند و این رژیم همه گروههای فلسطینی چه آنهایی را كه سلاح برداشته و چه آنهایی كه شاخه زیتون به دست دارند را فلسطینی و مانعی در برابر اهداف خود می بیند و فلسطینی خوب برای این رژیم فلسطینی مرده یا مزدور این رژیم است.
وی افزود كه تجاوز دوباره اسرائیل به غزه نشان دادكه عادی سای روابط این رژیم با برخی كشورهای همسایه خود طرحی برای نابود كردن مساله فلسطین بوده و كمكی به موضوع صلح نمی كند و این رژیم هیچ توجهی به خشم عربی درباره اقدامات آن در حق مردم غزه نكرده و بستر بین المللی و منطقه ای را برای عادی سازی روابط با این رژیم در بالاترین سطح را مناسب خیال می كند بدون اینكه در برابر آن ملزم به شروطی بخصوص درباره مذاكرات میان اسرائیل و فلسطین و مساله آن شود.
علوش تاكید كرد كه در چنین فضای خصمانه نسبت به مساله فلسطین و مقاومت رسانه های اسرائیلی و غیر اسرائیلی پروپاگاندا براه انداخته اند كه نوار غزه را مكانی برای تنش ها و ناآرامی ها معرفی كنند تا چهره مقاومت را مخدوش و به اهداف مختلف خود دست یابند
وی تاكید كرد اگر امروز جریان مقاومت قدرت ساخت سلاح نظامی نداشت و برخی كشورها به آن كمك نمی كردند اكنون نوار غزه در دریا غرق شده بود همانطور كه «آریل شارون» و پیش از آن «اسحاق رابین» می خواستند.
علوش نوشت كه سلاح مقاومت در نوا رغزه تنها ابزاری برای مقابله و رمزی برای مبارزه تاریخی فلسطینیان نیست بلكه سلاح مقاومت نشان از موجودیت فلسطین و ابزاری بازدارنده برای حفظ باقیمانده هویت فلسطینی در سرزمین فلسطین است.
خاورم**9366**1049

سرخط اخبار جهان