۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۸:۱۶
کد خبر: 83098917
T T
۰ نفر

رای الیوم: اسرائیل تنها زبان زور می فهمد

۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۸:۱۶
کد خبر: 83098917
رای الیوم: اسرائیل تنها زبان زور می فهمد

تهران - ایرنا - روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' نوشت: اسرائیل فقط زبان زور را می فهمد و مردان مقاومت فلسطینی بیشترین تسلط را به این زبان دارند.

'عبدالباری عطوان' نویسنده و تحلیلگر مشهور و سردبیر رای الیوم نوشت: حق ملت فلسطین و ساكنان غزه است كه این پیروزی را جشن بگیرند و مساجد تكبیر بگویند چراكه اگر پایداری و مقاومت آن ها نبود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر یاغی رژیم صهیونیستی هرگز آتش بس را نمی پذیرفت و به بمباران غزه از زمین، دریا و هوا ادامه می داد.
وی افزود : اسرائیلی ها فقط زبان زور را می فهمند و مردان مقاومت چه در غزه و چه در كرانه باختری بیشترین تسلط را به این زبان دارند و همه شاخص ها نشان می دهد كه این عادلانه است و همه زبان های دیگر را كنار می زند.
عطوان با اشاره به اینكه نتانیاهو درك كرد كه حمله به نوار غزه بدون پاسخ كوبنده و خسارت جانی بسیار به نیروها و شهرك نشین ها نخواهد ماند ، نوشت: او گروهی ویژه را برای ربودن یا ترور فرماندهان مقاومت به غزه فرستاد ولی در دامی افتاد كه نمی دانست چگونه از آن خارج شود و اگر بمباران شدید هوایی نبود و بالگردها برای نجات این گروه تروریست وارد معركه نمی شدند همه آن ها كشته می شدند.
سردبیر رای الیوم نوشت: جنگ غزه این بار كوتاه بود زیرا نتانیاهو و كابینه امنیتی اسرائیل دانستند كه خسارت شدید مادی و انسانی متحمل خواهند شد و در انتخابات پارلمانی آینده شكست خواهد خورد و دوستان ذلیل عرب وی نیز آزرده خواهند شد و براین اساس برای كاهش خسارت ها دست به دامن مصر شد ولی این وضعیت زیاد طول نخواهد كشید.
معادله جدیدی كه مردان مقاومت تعریف كردند، مفهوم نوینی را در جنگ ایجاد كرد و آن ساختمان در برابر ساختمان و آتش دربرابر آتش بود و شهرك های صهیونیست نشین اطراف غزه نیز شرمنده موشك های دقیق و قدرتمند مقاومت می شدند.
400 موشك شلیك شده از غزه دریك روز، خسارت های بی سابقه ای را به اسرائیلی ها وارد كرد و آژیرهای خطر را به صدا درآورد و درهای پناهگاه ها را به روی صدها هزار صهیونیست هراسان گشود.
چه كسی فكرش رامی كرد طرف قلدر و یاغی با این سرعت و اینگونه تغییر كند؛ این محور مقاومت است كه همه محورهای تسلیم پذیر را جارو خواهد كرد.
نتانیاهوباید بداند كه موشك هایی كه مقاومت از نوار غزه شلیك كرد دیگر بازیچه نیست بلكه به سلاحی تبدیل شده است كه تل آویو، نهاریا، اسدود، المجدل و صفد و همه شهرهایی كه صهیونیست ها اشغال و ساكنان آن را آواره كرده اند را تهدید می كند.
او بیاد بداند عقل هایی كه این موشك ها را می سازد مستحق محاصره و قطع آب و برق و حقوق نیستند.
مقاومت در این جنگ نیز پیروز شد زیرا ایمان دارد كه پیروزی قطعی است همانگونه كه اطمینان دارد در پشت سرش ملت مجاهدی قرار دارد كه آماده پایداری و جانفشانی هستند و در این دوران پست عربی غیر از این دو كار چیزی نمی دانند.
هنگامی كه شبكه الاقصی چند دقیقه پس از بمباران و ویرانی ساختمان، پخش خود را از سر می گیرد به این معناست كه كسانی هستند كه برای هر احتمالی آماده اند و طرح جایگزین و آینده نگری دقیقی دارند و این شبكه مقاوم گردانی را تشكیل داده است كه خواب را از اسرائیلی ها ربوده است.
این پیروزی بر همه ملت فلسطین و نه فقط ساكنان غزه مبارك باشد، این یك پیروزی برجسته بود و نتایج سریعی داشت و برغم محاصره كشنده، طرح جدیدی را در معادلات نظامی جدیدی را برانداخت.
رژیم صهیونیستی شامگاه یكشنبه حملات شدیدی را به منطقه غزه آغاز كرد كه منجر به بروز تنش و درگیری های گسترده با نیروهای مقاومت فلسطین شد.
بنابر اخبار منتشره، شامگاه یكشنبه گروهی از كماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی وارد منطقه ای در شرق خان یونس شده و 'نور بركه' از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور كردند.
پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاوت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم كرده و شرق خان‌ یونس را بمباران كردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی كنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.
'رای الیوم' در پایان نوشت: تنش های جاری همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های صهیونیستی طی سه روز گذشته مركز شهر غزه و ساختمان‌های دولتی و سازمان خدمات رسانی را بمباران كردند.
منابع فلسطینی اعلام كردند كه در جریان این ناآرامی ها تاكنون، 11 فلسطینی شهید و 9 تن دیگر زخمی، 2 صهیونیست كشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.
شبك**6116**1392
۰ نفر