۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۱۷
کد خبر: 83098719
T T
۰ نفر
راه اندازي پويش ملي «من كتاب مي‌خوانم» در راديو ايران

تهران-ايرنا- يدالله گودرزي مدير گروه فرهنگ و انديشه راديو ايران از راه اندازي پويش ملي «من كتاب مي‌خوانم» در راديو ايران خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، يدالله گودرزي مدير گروه فرهنگ و انديشه، در خصوص هفته كتاب گفت: راديو ايران با توجه به ذات عمومي و فرهنگي خودش سعي مي‌كند در مقاطع مختلف طرح‌هاي ملي در صحنه رسانه‌اي كشور نقش‌آفرين باشد.
وي ادامه داد: با توجه به رهنمود‌هاي مدير شبكه براي گروه‌هاي مختلف علاوه بر برنامه‌سازي فعاليت‌هاي محيطي و جنبي وظايفي تعريف شده است.
گودرزي درباره ويژه برنامه‌هاي راديو با موضوع كتاب بيان كرد: در ارديبهشت‌ماه آئين سخن را برگزار كرديم كه ويژه پاسداشت زبان پارسي بود و راديو ايران شايد اوليه شبكه‌اي است كه آن را انجام داده است.
وي افزود: با توجه به هفته كتاب كه هفته فرهنگي است برنامه كافه هنر در اواخر آبان ماه به هفته كتاب اختصاص داده مي شود و به طرح پويش من كتاب مي‌خوانم مي‌پردازد.
مدير گروه فرهنگ و انديشه راديو ايران با بيان اينكه امسال چهارمين دوره پويش «من كتاب مي‌خوانم» برگزار مي شود، بيان كرد: در اين دوره با چند نهاد ازجمله شبكه ترويج كتاب‌خواني ايران و خانه كتاب مشاركت كرديم. قرار است 40 كتابخانه در مناطق محروم ساخته شود و همكاري با جام باشگاه‌هاي كتابخواني خواهيم داشت.
گودرزي تصريح كرد: جام باشگاه‌هاي كتابخواني در واقع كاري است كه شبكه ترويج كتابخواني انجام مي‌دهد و به صورت مويرگي در مناطق محروم فعاليت و كتاب را بين مردم توزيع مي كنند و در كنار آن 40كتابخانه هم راه‌اندازي مي‌شود و ما از ناشران، مولفان و مردم درخواست مي‌كنيم كه در سامانه‌اي كه طراحي خواهيم كرد كتاب به اين كتابخانه‌ها اهدا كنند.
گفتني است برنامه فرهنگ مردم نيز به مناسبت هفته كتاب جمعه 25 آبان به موضوع كتاب و كتاب خواني در ادبيات شفاهي و ويژگي هاي اخلاقي و رفتاري مردم ايران از نگاه جهانگردان خارجي مي پردازد.
فراهنگ**خ.ع ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ