۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۱۶
کد خبر: 83097388
T T
۰ نفر
مبارزه با مواد مخدر جهاد است

قم -ايرنا- آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد گفت: مبارزه با اعتياد و مواد مخدر يك امر جهادي است، زيرا از هدررفت سرمايه هاي كشور جلوگيري مي كند.

به گزارش ايرنا، وي دوشنبه شب در ديدار دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: نسل جوان و نوجوان كشور از مهمترين سرمايه هاي مملكت هستند كه متأسفانه مواد مخدر آنها را نشانه گرفته است، از اين رو همه بايد براي مبارزه با مواد مخدر كه يك امر جهادي است، اهتمام داشته باشند.
آيت الله مكارم شيرازي اظهار داشت: توليد و توزيع مواد مخدر تجارت مرگ است و برخي دولت هاي استثمارگر همانند رژيم صهيونيستي مي خواهند ديگر ملت ها را به مواد مخدر آلوده كنند.
وي با بيان اينكه مصرف مواد مخدر از نظر شرعي از محرمات مسلم است، خاطرنشان كرد: هرچه جوانان به مواد مخدر آلوده شوند، راه براي نفوذ و تحقق اهداف شوم دشمنان بازتر خواهد شد، از اين رو همه بايد براي مقابله با اين پديده شوم جديت داشته باشند.
اين مرجع تقليد بر ضرورت انجام كارهاي فرهنگي به ويژه در رسانه ها به منظور پيشگيري از گسترش اعتياد در جامعه تأكيد كرد و گفت: بايد مطالعه وسيعي صورت بپذيرد كه چگونه مي توان از بعد فرهنگي با معضل مواد مخدر مقابله كرده و عواقب شوم آن براي مردم به نمايش گذاشته شود.
وي با بيان اينكه وجود معتادان متجاهر در سطح جامعه قبح و زشتي مواد مخدر را از ميان مي برد، تصريح كرد: طلاب و روحانيون به ويژه ائمه جماعات مساجد بايد نسبت به آگاهي بخشي در سطح جامعه در رابطه با معضل مواد مخدر اقدام كنند.
آيت الله مكارم شيرازي ضمن تأكيد بر امر پيشگيري در مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان كرد: بايد راهكارهاي علمي و عملي ارائه شود تا كساني كه درمان شده و از چنگ اعتياد نجات پيدا كرده اند، بار ديگر به اين ورطه كشيده نشوند.
وي در پايان با بيان اينكه ما بايد از داستان اندلس عبرت بگيريم، گفت: در حالي كه مكتب اسلام بدون جنگ و خونريزي در اروپا در حال پيشروي بود، دشمنان با نفوذ در مدارس مسلمانان، اختلاط دختران و پسران در جامعه اسلامي و آلوده كردن جوانان مسلمان به مواد مخدر، توانستند بر آنها پيروز شده و حركت اسلامي در اروپا متوقف شد.

**آيت الله صافي گلپايگاني:مبارزه با مواد مخدر حفظ بشريت است
آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني از ديگر مراجع عظام تقليد در ديدار با سردار مومني گفت: امروز مبارزه با مواد مخدر حفظ بشريت است، از اين رو بسيار با اهميت و ارزشمند مي باشد.
وي افزود: مبارزه با اعتياد و مواد مخدر در كشور يك وظيفه ديني است و همه مردم و مسئولان بايد در اين جهت كاملا همكاري و مشاركت داشته باشند.
وي با اشاره به نقش ارزشمند جمهوري اسلامي درمبارزه با مواد مخدر در سطح بين الملل گفت: همه بايد تلاش كنند وظيفه خود را در اين مسير به خوبي ايفا كنند.
آيت الله صافي گلپايگاني با بيان اينكه طلاب و روحانيون بايد نسبت به آسيب ها و ضررهاي مواد مخدر در جامعه روشنگري و فرهنگسازي كنند، اضافه كرد: فعاليت هاي آموزشي و تبليغي علاوه بر سطح جامعه، بايد در مبادي توليد و توزيع مواد مخدر نيز انجام شود.

**آيت الله علوي گرگاني:بهره گيري از نظرات نخبگان براي مبارزه با مواد مخدر موثر است
آيت الله سيد محمدعلي علوي گرگاني از ديگر مراجع عظام تقليد نيز درديدار دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: استفاده از نظرات نخبگان و صاحبنظران مي تواند در نحوه و چگونگي مبارزه با مواد مخدر بسيار مؤثر باشد.
وي اضافه كرد: همانگونه كه خداوند متعال به پيامبر اكرم(ص) امر فرمودند كه در كارها از ديگران مشورت بگيرند، بدون ترديد مشاوره از نخبگان حوزوي و دانشگاهي در امر مبارزه با مواد مخدر اثرگذار خواهد بود.
آيت الله علوي گرگاني بر ضرورت حفاظت و حراست هرچه بيشتر از مرزهاي كشور به عنوان يكي مهمترين راهكارهاي مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد و گفت: گسترش امنيت و حفاظت در مرزها مي تواند در موفقيت برنامه هاي اين ستاد نقش مهمي ايفا كند.
وي با بيان اينكه اطلاع رساني و فرهنگسازي در ميان خانواده ها در رابطه با معضلات اعتياد و مواد مخدر اقدام بسيار مهمي است كه بايد با جديت دنبال شود، تصريح كرد: بايد با كمك خانواده ها تلاش كنيم تا نسل جوان و نوجوان كشورمان به سمت اعتياد كشيده نشوند.
اين مرجع تقليد در پايان از وجود مصرف مواد مخدر در برخي زندان هاي كشور نيز انتقاد كرد و گفت: امروز بايد از همه ظرفيت ها براي نجات جوانان از دام اعتياد بهره مند شويم و از انجام هيچ كاري در اين رابطه كوتاهي نكنيم.
سرداراسكندر مؤمني امروز در سفربه شهر مقدس قم علاوه بر شركت در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، با برخي از علما و مراجع عظام تقليد ديدار و گفت و گو كرد.
8146/ 6133/
۰ نفر