۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83096879
T T
۰ نفر
نیمی از جمعیت دانشجویی كشور زنان هستند

شیراز - ایرنا - معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در میان جمعیت چهار میلیون و اندی دانشجویی كشور، زنان سهم 50 درصدی در آموزش عالی و تحصیلات تكمیلی دارند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر در دومین روز از اجلاس دبیران كل كمیسیون های ملی آیسسكو كه هم اكنون در مركز منطقه ای علوم و فناوری واقع در شیراز در حال برگزاری است، افزود: در چنین موقعیتی كه ابر قدرتهای جهان در تلاش برای ایجاد فشارهایی روی كشورهای اسلامی به ویژه ایران هستند، این فرصت را داریم كه نمایندگان كشورهای مختلف را ملاقات كنیم.
وی اظهار كرد: ایران با وجود تمام تحریم ها در عرصه های علم، پژوهش و فناوری فعال است و در شرایط خوبی به سر می بریم.
شریعتی نیاسر افزود: این موضوع نشان دهنده اتحاد كشورهای عضو آیسسكو است كه به هم افزایی بیشتر برای ارتقاء فعالیت های علمی دست یابیم.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینكه از بین دانشگاه های ایران 700 دانشگاه غیردولتی هستند، خاطرنشان كرد: 1.5 درصد دانشجویان ایران، غیرایرانی و از كشورهای همسایه هستند. همچنین 15 دانشگاه ایران به عنوان دانشگاه برتر در سطح بین المللی انتخاب شدند.
معاون آموزشی وزارت علوم جمعیت دانشجویی زنان در دانشگاه های ایران را 50 درصد دانست.
شریعتی نیاسر با اشاره به فعالیت دو هزار مركز و موسسه آموزش دانشگاهی در ایران اظهار كرد: از بین این دانشگاه ها، دانشگاه های بسیار برجسته ای نظیر دانشگاه پیام نور در ایران فعال است كه گسترش آموزش از راه دور را بر عهده دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاكید بر اینكه مطالعات نظری و تئوریك جای آموزش عملی و مهارت محور را گرفته است، تاكید كرد: آموزش در آلمان مبتنی بر مهارت و فناوری است، از این رو به پیشرفت های چشمگیری در حوزه صنعت دست یافته است و در دنیای امروز حرفی برای گفتن دارد.
معاون آموزشی وزارت علوم به یكی از نكات مورد توجه در كنفرانس های علمی اشاره كرد و گفت: تمام كشورهای دنیا به دنبال همكاری های بین المللی هستند تا توانمندی های كشور خود را در عرصه آموزش و علم گسترش دهند. آیسسكو در این زمینه می تواند به كشورهای جهان اسلام كمك كند.
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: توانمندی ایران در حوزه آموزش، نقطه عطف كشورهای عضو كنفرانس اسلامی است.
*9492* 1200
۰ نفر