۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83096488
T T
۰ نفر

500 تن مواد مخدر امسال در كشور كشف شده است

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83096488
500 تن مواد مخدر امسال در كشور كشف شده است

قم- ایرنا- دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای امسال تاكنون 500 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شده است و در این راستا 9 شهید تقدیم كرده ایم .

سردار اسكندر مومنی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما، افزود: روند مبارزه با مواد مخدر در همه بخش ها در سطح كشور افزایش قابل توجهی داشته و اقدام های پیشگیرانه، اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است .
وی اضافه كرد: جمع آوری معتادان متجاهر و خیابانی اولویت كوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور است و بر اساس مواد 16 و 42 قانون مبارزه با مواد مخدر، این ستاد نسبت به درمان، بازتوانی، بازپروری و در نهایت بازگشت این معتادان به جامعه نیز اقدام می كند.
دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اولویت اصلی و درازمدت ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام های پیشگیرانه است و در این راستا از همه ظرفیت های فرهنگی، دینی و اجتماعی كشور برای پیشگیری بهره می گیریم.
مومنی با بیان این كه ایران در مسیر ترانزیت و توزیع مواد مخدر قرار دارد، تصریح كرد: حدود 2 دهه قبل میزان تولید مواد مخدر در افغانستان 200 تُن بود، اما از زمانی كه آمریكایی ها در آنجا مستقر شده اند این تولیدات با افزایش 50 برابری به 10 هزار تُن رسیده است.
وی خاطرنشان كرد: این مساله نشان می دهد كه ما هم باید متناسب با این شرایط، جهت گیری درستی انتخاب كنیم و در عین حال كه كار مبارزه و مقابله را از نقطه صفر مرزی تا درون شهرها انجام می دهیم، حتما باید اولویت اساسی ما پیشگیری باشد.
مومنی با تاكید بر نقش خانواده ها در جلوگیری از اعتیاد جوانان، گفت: باید از همه ظرفیت های دینی، بومی، فرهنگی و اجتماعی و نهادهای فرهنگ ساز استفاه كنیم تا در امر مبارزه با مواد مخدر موفق باشیم.
دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین گفت: سن اعتیاد از میانگین مجموع سن معتادان كشور به دست می آید و در زمان حاضر سن اعتیاد در كشور به 24.5 سال رسیده و ممكن است فردی در سن پایین تر معتاد شده باشد كه سن او به تنهایی به منزله سن اعتیاد نیست.
در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم كه با حضور مسئولان استانی در تالار امام جواد(ع) استانداری ترتیب یافت، در حوزه فرهنگی و پیشگیری 14 پیشنهاد، در حوزه مقابله با عرضه 10 پیشنهاد و در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی هفت پیشنهاد مطرح و بررسی شد.
/2085/ 1175
۰ نفر