۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳
کد خبر: 83089770
T T
۰ نفر
برخی شهروندان مدعی مالكیت زمین دانشگاه آزادحصارك شدند

تهران-ایرنا- گروهی از شهروندان تهرانی امروز (دوشنبه) با تجمع در مقابل سازمان مركزی و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد مدعی مالكیت و غصبی بودن این زمین ها شدند .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، این گروه از شهروندان كه جمعیت زیادی هم دارند و هم اكنون در این محل حضور دارند ، می گویند : زمین ها بخشی از منطقه مراد آباد پونك است كه آنها قبلا از جهاد كشاورزی خریداری كرده اند كه به دلیل بالا بودن ارتفاع زمین ها از سطح دریا اجازه ساخت و ساز را پیدا نكرده بودند .
یكی از این معترضین كه خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با ایرنا با بیان اینكه در آن سال ها به آنها اجازه ساخت و ساز زمین را ندادند، اما مالكیت آنها همچنان باقی بوده است، گفت: چطور ممكن است ما اجازه ساخت نداشته باشیم اما دانشگاه آزاد این مجوز را داشته باشد.
یكی دیگر از معترضین شركت كننده دراین تجمع كه پلاكاردی با نوشته «تصرف غیر قانونی دانشگاه غیر اسلامی » را در دست داشت ، گفت: پدرم سال ها بابت زمین هایی كه دانشگاه آزاد تصرف كرده هزینه های بسیاری را به جهاد كشاورزی پرداخت كرد اما این دانشگاه به صورت غیر قانونی ساختمان هایی با ارتفاع بسیار ساخته است.
وی ادامه داد: این زمین متعلق فرزندان من است بنابراین دانشگاه باید زمین ها را به صاحبان اصلی خود بازگرداند. دانشگاه آزاد با پول مردم برای خود عمارت بزرگی ساخته است، از این رو نمی توانیم در مقابل حق پایمال شده خود سكوت كنیم.
به گزارش ایرنا ، سازمان مركزی و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد بیش از 17 سال است كه در مكان كنونی واقع در حصارك پونك ساخته شده اند .
یكی از شركت كنندگان گفت : مسئولان قبلی درجریان وضعیت زمین های ما بودند و ما به دلیل تغییرات در هرم مدیریتی دانشگاه ازاد خواسته های خود را مطرح می كنیم . معترضین با در دست داشتن پلاكاردهایی همچون « از زمین های ما خارج شوید» ، سردادن شعار 'الله اكبر' و سایر شعارهای اعتراضی خواستار پس گرفتن زمین های خود از دانشگاه آزاد هستند.
رضا همدانچی مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد در پاسخ به پرسش ایرنا در باره این تجمع گفت: موضوع در دست بررسی است و پس از بررسی نتیجه اعلام می شود.
**9491**1601**

سرخط اخبار علم و آموزش