۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 83088872
T T
۰ نفر

9 فروشگاه عرضه كالای قاچاق در شمال پایتخت پلمب شد

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 83088872
9 فروشگاه عرضه كالای قاچاق در شمال پایتخت پلمب شد

تهران- ایرنا- دبیر كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران اعلام كرد: 9 فروشگاه متخلف در شمال پایتخت از جمله برخی مغازه های واقع در پاساژهای پالادیوم و الماس به دلیل عرضه كالاهای قاچاق پلمب شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، سید مهدی محمدی روز یكشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهران گفت: طی بازدیدهای مستمر از فروشگاه های شمال شهر تهران به 150 فروشگاه كه عرضه كننده كالاهای عمدتا برند بودند اخطار داده و 9 واحد نیز پلمب شد.
وی ادامه داد: برخی از این فروشگاه ها كالاهای تقلبی را به اسم برندهای معتبر عرضه می كردند.
محمدی با بیان اینكه طبق آمارها تهران میزبان 70 درصد از كالاهای قاچاق موجود در كشور است تصریح كرد: سودآوری، تعدد مبادی غیررسمی، تغییر سبك زندگی مردم، ریسك پایین قاچاق كالا، برخورد نكردن جدی با قاچاق كالا، تعدد مجوزهای ورود و ترخیص كالا و فقدان تبلیغات هوشمند از مهمترین دلایل افزایش قاچاق است.
وی با اشاره به توفیق های به دست آمده در مبارزه با قاچاق كالا گفت: بازدیدهای دوره ای از هشت هزار و 281صنف در استان تهران انجام كه چهار هزار و 667 صنف تخلف هایی داشتند و به سه هزار واحد اخطار كتبی داده شده است.
دبیر كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران همچنین اظهارداشت كه مبارزه با قاچاق گل و گیاه و بازدید از انبارها و سردخانه های تهران در حال اجرا و تاكنون اطلاعات 20 هزار انبار در سامانه ای ویژه بارگذاری شده است.
محمدی درباره امحای كالای قاچاق نیز خاطرنشان كرد: آیین نامه جدیدی تدوین شده كه برخی كالاهای قاچاق را می توان به مزایده گذاشت و به فروش رساند.
تهرام/9343/ 1008

سرخط اخبار سیاست