۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83088364
T T
۰ نفر

سخنگوی قوه قضاییه:

دولتمردان آمریكا سرگردان هستند

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83088364
دولتمردان آمریكا سرگردان هستند

تهران- ایرنا- معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه گفت: دولتمردان نظامی و اقتصادی آمریكا سرگردان هستند و نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند؛ زیرا هر تصمیمی كه می‌گیرند موجب شكست می‌شود.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه حجت‌ الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یكشنبه در راهپیمایی 13 آبان در مقابل لانه سابق جاسوسی آمریكا اظهار داشت: شكست‌های پی‌درپی ایالات متحده و عربده كشی‌های آنها از روی شكست است و نه از روی قدرت و همین موضوع یكی از مهمترین نشانه‌های افول آمریكاست.
وی افزود: هر تصمیمی كه دولتمردان آمریكا می‌گیرند موجب شكست می‌شود و مشخص است كه در آنجا منطق و استدلال و برنامه‌ حاكم نیست؛ بلكه كار‌ها به صورت روزمره و از روی خشم و عصبانیت انجام می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه درباره تحریم‌های جدید آمریكا گفت: اقدامات ترامپ همچون دولتمردان گذشته آمریكا با شكست مواجه می‌شود و مردم عزیز ما با بصیرت و استقامت خود این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند كرد.
وی اضافه كرد: دشمن قصد دارد با عملیات روانی روحیه مردم را تضعیف كند ولی كورخوانده است. مردم ما با هوشیاری و بیداری ترفند‌های مختلف دشمن و این عملیات روانی او را با حضور خود و با بصیرت خودشان مثل گذشته‌ها رسوا خواهند كرد و از این موقعیت فرصتی می‌سازند و جدی‌تر با قدرت شیطانی آمریكا مبارزه خواهند كرد كه شما این را از شعار‌های امروز و حضور گسترده مردم درك می‌كنید.
محسنی اژه‌ای افزود: این تحریم‌ها كه آمریكا حرفش را می‌زند، چیز جدیدی نیست؛ البته ممكن است مشكلاتی را به وجود بیاورد؛ اما این مشكلات را مردم تبدیل به فرصت خواهند كرد و مردم با حضور خود این توطئه را از بین خواهند برد.
سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: تحریم‌های جدید سبب خواهد شد كه استقلال كامل ما در زمینه‌هایی كه تا امروز قدری وابستگی داشتیم نیز حاصل شود.
وی درباره حضور مردم در مراسم یوم الله 13 آبان گفت: امروز اگر نگوییم حضور مردم بی‌نظیر است، این حضور كم نظیر است و حضور پرشورتری را نسبت به مراسم 13 آبان سال‌های گذشته، چه از لحاظ كمیت و چه از لحاظ كیفیت شاهد هستیم. شور و احساس مردم امسال نسبت به سال‌های پیش قابل مقایسه نیست و آن چیزی كه امروز می‌بینیم مردم، زن و مرد، پیر و جوان از قبل از ساعت اعلام شده رسمی در خیابان‌ها حضور داشتند.

* تا زمانی كه موضع آمریكا این باشد، جمعیت بیشتری در 13 آبان شركت می كنند
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسي كل كشور در مراسم ١٣ آبان در خیابان طالقانی گفت: روز ١٣ آبان روز مبارزه با استكبار جهاني است و تا زماني كه موضع آمریكا این باشد جمعیت هر سال بیشتر از سال هاي قبل خواهد بود.
وی افزود: امسال تصور من این است كه جمعیت چند برابر سال هاي قبل است، این در حالي است كه این روز مصادف با تشدید تحریم ها است و این همزماني تصادفي نیست و قطعا عمدي پشت آن بوده است.

* دشمنی آمریكا بعد از انقلاب ادامه دارد
عباس پوریانی رئیس كل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران كه به همراه معاونان خود در جمع راهپیمایان یوم الله ١٣ آبان حضور پیدا كرده بود، با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان گفت: ایشان نكات ارزشمندی را در این دیدار مطرح كردند و همه ما باید در نظر داشته باشیم كه دشمنی آمریكا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و حضور پررنگ امروز مردم در راهپیمایی نشان دهنده آگاهی و بصیرت مردم فهیم ما به این موضوع است.
وی افزود: تحریم‌های آمریكا نشان از آخرین تلاش‌های بی‌ثمر این قدرت پوشالی رو به زوال برای فشار بر ملت شریف ایران است درحالی كه 13 آبان نقطه عطف بزرگی در مسیر رشد و بالندگی مردم ایران است.

* تحریم‌ها باعث حضور بیشتر مردم شد
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادي رئیس دادگاه انقلاب تهران با حضور در مراسم یوم الله ١٣ آبان گفت: پیام حضور مردم این است كه ما از تهدیدها و تحریم هاي استكبار جهاني هیچ واهمه اي نداریم. چون انقلاب ما یعني دین ما و حیثیت و شرف ماست و ما تا پاي جان از این حیثیت و شرف دفاع مي كنیم.
وی افزود: حضور مردم یعني اینكه ما فریب نیرنگ ها را نخواهیم خورد و حضور امروز جوانان به معني این است كه آمریكایي ها این انتظار را به گور خواهند برد كه بتوانند به انقلاب شكوهمند ما آسیب برسانند و این حضور حكایت از این دارد كه ما تا آخرین قطره خونمان از ایران اسلامي حمایت خواهیم كرد.
غضنفرآبادي اضافه كرد: آمریكایي ها می خواستند با همزماني تحریم ها حضور مردم را كمرنگ كنند در صورتي كه تحریم ها باعث شد كه حضور مردم بیشتر شود. البته این یك شعار است چرا كه تحریم هاي خود را انجام دادند و این فقط تبلیغات رسانه اي است.
اجتمام*1003*1834
۰ نفر