۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۱۲
کد خبر: 83087799
T T
۰ نفر
یك مقام صنف مسكن: بسیاری از خریداران املاك خارجی ضرر می كنند

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه مشاوران املاك گفت: عده ای به بهانه اخذ اقامت، در خارج از كشور ملك می خرند؛ در حالی كه بر پایه تجربه، بیشتر این افراد متضرر می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مصطفی قلی خسروی» شنبه در نشست هم اندیشی با سازندگان مسكن افزود: فروش مسكن در فضای مجازی بویژه برای خارج از كشور مشكلات زیادی به بار می آورد و این مساله در كاهش اعتماد خریداران بسیار تاثیرگذار است.
وی یادآوری كرد: دریافت كد رهگیری برای انجام معاملات مسكن الزامی است و امنیت معاملات را تضمین می كند.
رییس اتحادیه مشاوران املاك بیان كرد: درخوست ما از دولت این است كه مشاوران املاك در كشور بتوانند به آخرین اطلاعات ملك دسترسی داشته باشند، زیرا مشاوران املاك باید بدانند آیا ملك مورد نظر پایان كار شهرداری بدهی مالیاتی و بانكی دارد یا پلاك ثبتی آن درست است.
قلی خسروی افزود: مردم به همكاران ما اعتماد دارند و از 12 هزار مشاور املاك فعال در تهران شاید حدود یكصد نفر آنها طرف شكایت قرار گرفته اند.
نماینده رییس اتاق اصناف در كمیسیون املاك كشور ادامه داد: همانگونه كه رییس جمهوری گفت متاسفانه در پنج سال گذشته به صنعت ساختمان كشور توجه نشد و انتظار داریم در دوره وزیر جدید راه و شهرسازی شاهد رشد و توسعه بخش ساخت و ساز كشور باشیم تا بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود.
به گفته وی، 174 شغل به طور مستقیم با بخش ساخت وساز كشور ارتباط دارد و بیش از 85 درصد مصالح ساختمانی در داخل تولید می شود؛ بنابراین تحریم های امریكا در این عرصه آنچنان تاثیرگذار نیست.
وی از همه سازندگان مسكن خواست با استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد زمینه تولید ساختمان های با عمر بالا را فراهم كنند.
این فعال صنفی یادآوری كرد: ما هیچ وقت شاهد ركود در این بخش نبودیم بلكه كسادی را در بازار شاهد بودیم، بنابراین توصیه من به خریداران این است كه در اسرع وقت ملك مورد نیاز را بخرند و فروشندگان نیز منتظر گران شدن نباشند و ملك خود را به بازار عرضه كنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست برخی تولیدكنندگان مسكن مشكلات خود را با رییس اتحادیه مشاوران املاك مطرح كردند و راهكارهای رونق مسكن در كشور بررسی شد.

اقتصام*1108*1961*
۰ نفر