۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83085702
T T
۰ نفر
منطقه آزاد كیش عضو سازمان جهانی گردشگری شد

كیش - ایرنا - سازمان منطقه آزاد كیش به عنوان عضو سازمان جهانی گردشگری(UNWTO)، وابسته به سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

ه گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد كیش، علیرضا قائدیان معاون گردشگری منطقه آزاد كیش با اعلام این خبر گفت: عضویت این منطقه به عنوان اولین منطقه آزاد تجاری- صنعتی از جمهوری اسلامی ایران در صد و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری در تاریخ 31 اكتبر در شهر منامه بحرین به تصویب رسید.
عضویت در سازمان UNWTO اتفاقی ارزشمند است كه ضمن ایجاد فرصت تعامل بین المللی در بخش گردشگری امكان دسترسی به آخرین دستاوردهای تحقیقات استراتژیك جهانی را نیز فراهم می كند.
سازمان جهانی گردشگری به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل متحد مسؤلیت ترویج و تبلیغ گردشگری پایدار و مسئولانه را در سراسر جهان به عهده دارد.
اعضای سازمان جهانی گردشگری شامل 156 كشور بعنوان اعضاء اصلی، 6 عضو پیوسته و حدود 500 عضو وابسته از بخشهای خصوصی، موسسات آموزشی، مقامات محلی و انجمن های گردشگری است.
به گفته علیرضا قائدیان عضویت سازمان منطقه آزاد كیش به عنوان مجموعه ای متشكل از خطوط هوایی، دریایی، مراكز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی و غیره می تواند رهآورد بسیاری در عرصه بین الملل به همراه داشته باشد.
وی توضیح داد: استفاده از پلتفرم بین المللی UNWTO جهت ایجاد تعامل با بخش های دولتی و خصوصی دست اندركار صنعت گردشگری از سراسر جهان، تبادل آمار گردشگری كلیه كشورهای عضو، بهره مندی از كمك های فنی و مشورتی سازمان جهانی گردشگری، دسترسی به كتابخانه الكترونیك و تبادل تجربیات موفق با كلیه اعضاء وابسته آن سازمان از دیگرمزیتهای عضویت در سازمان جهانی گردشگری است.
قائدیان اضافه كرد: بر اساس راهبردهای تدوینی در حوزه گردشگری توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش از 5 ماه گذشته اقدامات اجرایی برای عضویت در این سازمان بین المللی انجام شد و پس از مكاتبات و ارسال اسناد و مدارك مرتبط، و تائید دبیركل سازمان جهانی گردشگری، موضوع برای تصویب به صد و نهمین شورای اجرایی آن سازمان ارجاع شد.
معاون گردشگری منطقه آزاد كیش توضیح داد در نشست مذكور پس از بررسی سوابق و اسناد هر یك از كاندیداهای عضویت، موضوع به رای گیری گذاشته شد و عضویت سازمان منطقه آزاد كیش در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد با رای قاطع كلیه اعضا به تصویب نهایی رسید.
جزیره كیش به عنوان قطب گردشگری با 91 كیلومتر مربع مساحت و بیش از 37 هزار جمعیت در 18 كیلومتری استان هرمزگان و در میان آبهای نیلگون خلیج فارس واقع شده است.
1339

سرخط اخبار استان‌ها