۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 83085263
T T
۰ نفر
سندالگوی پیشرفت ساختار اقتصادی كشور را پویا می كند

گناوه-ایرنا- مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بادرنظرگرفتن شاخص ها و پارامترهای داخلی و مدیریت جهانی مدیران، آغاز مسیری خواهد بود تا به شكل ویژه تری ساختار مالی و اقتصادی كشور را پویاتر كند.

سیده زهرا موسوی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به پروژه جدید راه اندازی جنگ اقتصادی و تبلیغاتی دشمن كه خواه ناخواه مسایل گوناگون فرهنگی و اجتماعی را ایجاد خواهد كرد، سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با استفاده از شاخصه های فرهنگی و اجتماعی سراسر جغرافیای ایران اسلامی و بهره گیری صحیح از منابع سرشار كشور می تواند اقتصاد كشور را همچون سدی پولادین استوار و شكست ناپذیر كند.
وی اظهارداشت: اقتصاد و معیشت جامعه و اركان مختلف آن، همواره تحت تاثیر سیاست های ریز و درشت دولت ها و حاكمیت ها بوده و دركنار آن عوامل گوناگونی از قبیل سوء مدیریت، تصمیم گیری های سیاسی و فشارهای خارجی بی شك اقتصاد را دستخوش تغییرات زیادی خواهد كرد، اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت كه مورد تاكید مقام معظم رهبری است، ضرورتی انكارناپذیر در برابر چنین مسایلی بوده و آینده كشور را تضمین می كند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه با اشاره به اینكه تمركز زدایی در ساختار اقتصادی و مالی به عنوان یكی از تدابیر پیش بینی شده در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درنظرگرفته شده است، اظهارداشت: تمركزدایی در حوزه اقتصاد باعث رشد و پیشرفت كشور خواهد شد و در واقع این بند در كوتاه مدت به شكل بارزتر و در میان مدت باتوجه به ظرفیت و قابلیت های موجود كشور، می تواند اقتصاد هر منطقه را فعال و پویا كند.
وی گفت: در تحقق این امر باید بجد توجه كرد كه پویایی اقتصاد هر منطقه باتوجه به شاخصه های مختلف، زمانی در چارچوب الگوی ایرانی اسلامی قرار می گیرد كه در وهله اول با یك برنامه ریزی مدون و دقیق، آسیب ها و معایب و فواید آن با هم دیده و بررسی شوند و تصمیم گیری مدیران استانی فارغ از نگاه به مسایل حزبی و درنظرگرفتن بهره برداری صحیح از همه ظرفیت ها باشد.
موسوی نسب بیان كرد: گسترش مراكز و قطب های گردشگری، مذهبی و فرهنگی باید مطابق با فرهنگ بومی آن مناطق و شناساندن هنر مردم آن منطقه باشد.
وی، نقش دانشجویان و طلاب را در تحقق این سند مهم دانست و گفت: این قشر كه آِینده كشور به دست آنان سپرده می شود در تحقق آن ایده نقش آفرینی كنند و با زوایای مختلف آن آشنا شوند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه گفت: به منظور تبیین و آشنایی طلاب و دانشجویان با سندالگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزاری نشست ها و همایش ها می تواند اثربخش واقع شود.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت كه در آن اهم مبانی و آرمان‌های پیشرفت و افق مطلوب كشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، دستگاه ها، مراكز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه نظرات مشورتی برای تكمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.
ایشان همچنین مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را موظف كردند كه با مشورت مراجع مندرج در ابلاغ، نظرات و پیشنهادهای تكمیلی را بطور دقیق ً بررسی و بهره‌برداری كند و نسخه‌ی ارتقا یافته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را حداكثر ظرف دو سال آینده برای تصویب و ابلاغ ارائه نماید، به‌طوری‌كه از ابتدای قرن پانزده هجری شمسی اجرای این الگو با سرعت مطلوب آغاز و امور كشور بر مدار آن قرار گیرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
۰ نفر