۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 83085131
T T
۰ نفر

9 هزار مترمربع اراضي ملي ماسال رفع تصرف شد

۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 83085131
9 هزار مترمربع اراضي ملي ماسال رفع تصرف شد

رشت - ايرنا - دادستان ماسال از رفع تصرف 9 هزار مترمربع از اراضي ملي شهرستان ماسال در مهرماه سال جاري خبر داد.

گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي دادگستري گيلان به ايرنا حاكيست؛ علي شايكار افزود: 37 مورد بنا و مستحدثات غيرمجاز در اراضي ملي تخريب و اراضي تحت تصرف اين شهرستان آزادسازي شده است.
وي تصريح كرد: براساس گزارش هاي واصله، افرادي اقدام به ساخت و ساز در اراضي ملي كرده بودند كه اين اراضي در مجموع به مساحت 9 هزار و يك مترمربع با دستور قضايي رفع تصرف شد.
به گفته دادستان ماسال، ماموران حفاظتي اداره منابع طبيعي شهرستان به مناطق جنگلي و ييلاقي شالما، سليم آباد، اولسبلنگاه، رامينه، شرگاه، شنبه راه، آريدول، برني بلنگاه اعزام شدند كه 37 مورد تجاوز به منابع طبيعي در اين مناطق قلع و قمع شد.
به گزارش ايرنا، شهرستان ماسال با دو بخش مركزي و شاندرمن در 45 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع شده و شرايط طبيعي و بكري مانند جنگل هاي انبوه و چشم اندازي منحصربفرد دارد كه همه ساله بويژه در ايام تعطيلات، گردشگران بسيار زيادي را جذب مي كند.
تاكنون آبشارهايي همچون آبشار ويوز در مجاورت منطقه ييلاقي النزه در شاندرمن، آبشار خون با ارتفاع بيش از 15 متر، آبشار تولي نساء و آبشار رامينه با ارتفاع 10 متر در اين شهرستان شناسايي شده است. در ماسال 17 غار شناسايي شده كه بزرگترين و مهمترين آن غار آويشو است؛ اين غار در 22 كيلومتري شهر ماسال واقع است.
غارهاي ديگري نيز همچون غار باستاني خنديله پشت، غار چسلي و غار كلچال در اين شهرستان وجود دارد.
دهكده ييلاقي اولسبلنگاه هم از ييلاقات ميان كوهي و پر جمعيت و داراي ساختمان هاي مسكوني زياد با اسكلت چوبي است و در مسير خلخال واقع شده و در تمام فصول سال، گردشگران بسياري را جذب مي كنند.
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها