۹ آبان ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 83083967
T T
۰ نفر

محاكمه 5 متهم به اخلال اقتصادی آغاز شد

۹ آبان ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 83083967
محاكمه 5 متهم به اخلال اقتصادی آغاز شد

تهران- ایرنا- نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات 5 متهم ارزی (صراف) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، این جلسه امروز چهارشنبه برای رسیدگی به 5 صراف به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام به صورت علنی برگزار می‌شود.
پیمان ارغوانی، سیدمازن قاینی، بهداد بهرامی، حمید انصاری، احسان صفوی امیر پنج مدیر صرافی هستند كه به اتهام مشاركت در اخلال در نظام ارزی كشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز محاكمه می‌شوند.
اتهام احسان صفوی امیر خرید و فروش غیر قانونی ارز به مبلغ ۴١ میلیون و ۶۴٣ هزار و ٣٩٠ دلار، بهداد بهرامی ٣٩ میلیون و ٩٠ هزار و ٨۵٠ دلار، سید مازندران قاینی ٣٠ میلیون دلار، حمید انصاری ٢۴ میلیون و ۵٩٠هزار و ۴۵٠ دلار و پیمان ارغوانی ١۵ میلیون و ١٨٧ هزار و ٩٨۴ دلار به صورت عمده است كه امروز به اتهام مشاركت در اخلال در نظام ارزی كشور محاكمه می شوند.
از 4 شهریور تا كنون پرونده ده ها متهم اقتصادی در زمینه های خرید و فروش ارز و موبایل و سكه در شعبه های ویژه دادگاه انقلاب اسلامی مطرح شده و با توجه به اینكه رئیس قوه قضا گفته است كه بیش از 30 كیفرخواست آماده ارجاع به دادگاه است و 120 متهم نیز بازداشت شده اند، مشخص است كه دادگاه انقلاب روزهای پركاری را در پیش دارد.
چهارم شهریور اولین جلسه رسیدگی به واردكنندگان موبایل با حضور سه متهم و دو روز بعد، دادگاه اخلالگران ارز به ریاست حجت الاسلام سید احمد زرگر با حضور 19 متهم و به صورت علنی برگزار شد.
هفدهم شهریور نیز اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وحید مظلومین معروف به سلطان سكه و ۱۴ متهم دیگر این پرونده به ریاست حجت الاسلام سید احمد زرگر تشكیل شد.
وحید مظلومین ملقب به سلطان سكه و محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم به اعدام محكوم شدند و حكم آنان در دیوان عالی كشور تایید شد.
35 متهم فساد اقتصادی دیگر نیز كه در دادگاه های مفاسد اقتصادی محاكمه شدند به حبس ( از یك تا 20 سال) و شلاق محكوم شدند كه به گفته غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه حكم آنان قطعی است.
اجتمام * 3229 * 3063
۰ نفر