۷ آبان ۱۳۹۷، ۹:۳۱
کد خبر: 83082247
T T
۰ نفر
انتخابات ریاست جمهوری گرجستان به دور دوم كشید

باكو –ایرنا – كمیسیون مركزی انتخابات گرجستان اعلام كرد كه هیچكدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این كشور موفق به كسب حداقل 50 درصد آرای ماخوذ نشدند و انتخابات به دور دوم كشید.

خبرگزاری ' اسپوتنیك گرجستان ' روز دوشنبه به نقل از كمیسیون مركزی انتخابات گرجستان، اعلام كرد: از میان 25 نامزد انتخاباتی ، بر اساس شمارش آرای 98.89 درصد حوزه های انتخاباتی، «سالومه زورابیشویلی» كه از سوی حزب حاكم 'رویای گرجستان ' حمایت می شود 38.61 درصد آرای اخذ شده و «گریگول واشادزه» نامزد «اتحادیه نیروهای مخالف دولت» 37.72 درصد آرای را كسب كردند.
انتخابات ریاست جمهوری گرجستان، برای انتخاب پنجمین رئیس جمهوری این كشور روز گذشته ( یكشنبه ) با مشاركت 25 نامزد انتخاباتی در سه هزار و 703 حوزه رای گیری در سراسر گرجستان برگزار شد .
كمیسیون مركزی انتخابات همچنین، نرخ مشاركت در انتخابات 46.74 درصد اعلام كرد و افزود: از مجموع سه میلیون و 504 هزار شهروند واجد شرایط رای دادن ، یك میلیون و 637 هزار نفر در پای صندوق های انتخاباتی حاضر شدند .
همچنین داوید باكرادزه یكی از نامزدهای عمده انتخاباتی از حزب مخالف دولت ' گرجستان اروپایی' توانست 10.99 درصد رای را به دست آورد .
برای نظارت بر چگونگی برگزاری این انتخابات،بیش از 21 هزار و 885 ناظر از 73 تشكل غیر دولتی و اجتماعی و نیز یك هزار و 98 نفر از 58 نهاد بین المللی در كمیسیون مركزی انتخابات گرجستان ثبت نام شده اند .
همچنین بیش از دو هزار نماینده از 94 رسانه محلی و 31 رسانه بین المللی روند برگزاری این دوره از انتخابات در گرجستان را پوشش می دهند .
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دو هفته بعد از اعلام نتایج نهایی ، برگزار می شود و در آن فقط دو نامزد دارای بیشترین آرای مردم می توانند شركت كنند .
خاورم ** 337** 1579

سرخط اخبار جهان