۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83080444
T T
۰ نفر
بررسي طرح ممنوعيت انجام تعويض در زمان هاي تلف شده فوتبال

تهران- ايرنا- هيات بين المللي فوتبال (ايفاب) طرح ممنوعيت انجام تعويض در زمان هاي تلف شده بازي را در دستور كار خود قرار مي دهد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، روزنامه تايمز انگليس نوشت: قانونگذاران فوتبال در هيات بين المللي فوتبال موسوم به «ايفاب» (بالاترين نهاد قانونگذراي در فوتبال) در راستاي ممانعت از وقت كشي، طرح ممنوعيت تعويض در زمان هاي تلف شده بازي را مورد بررسي قرار دادند.
اين روزنامه نوشت: پيشنهادات جديد در جلسه موقت ايفاب كه در ماه نوامبر و به عنوان پيش درآمدي بر نشست سالانه اين نهاد كه دوم مارس برگزار مي شود؛ مورد بررسي، بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
در اين بين، يكي از اعضاي ايفاب در مصاحبه با تايمز اظهار داشت: يافتن راه حل هاي مناسب براي جلوگيري از هدر دادن زمان، تسريع بازي و افزايش زمان در جريان بودن توپ همواره يكي از اولويت هاي ما بوده است.
وي ادامه داد: در اين راستا، قانوني كه انجام تعويض را در زمان هاي تلف شده بازي ممنوع كند، قانوني جذاب و جالب توجه بوده و مي تواند چاره ساز باشد؛ در حالت معمول داوران به ازاي هر تعويض 30 ثانيه اضافه مي كنند اما عملا انجام فرآيند تعويض بيش از 30 ثانيه از زمان بازي را هدر مي دهد.
عضو ايفاب در پايان خاطرنشان كرد: با اين وجود، اين طرح ابتدا بايد به طور آزمايشي انجام شود تا از بروز هر گونه پيامد پيش بيني نشده جلوگيري شود.
ورزشي**3991**9129

سرخط اخبار ورزش