۱ آبان ۱۳۹۷، ۰:۱۳
کد خبر: 83075169
T T
۰ نفر
معاون اوقاف كشور:معرفت به اربعين هرسال عميق تر مي شود

اهواز - ايرنا - معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با تجليل و تكريم از حركت عظيم راهپيمايي اربعين حسيني در كربلاي معلي بيان كرد: معرفت ما به اربعين هر سال عميق تر مي شود و اين از بركات معنوي سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل دوشنبه شب در جريان بازديد از موكب اوقاف و خيريه در مرز چذابه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: درياي خروشان جمعيت مشتاق به سمت كربلا و حضور در كنگره جهاني اربعين زيارت امام حسين (ع) هرسال ابعاد جديدي به خود مي گيرد.
وي با اشاره به حضور مردم و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از سراسر جهان در كنگره عظيم اربعين افزود: دشمنان از اين حضور كه بزرگترين اجتماع بشري محسوب مي شود وحشت دارند.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف وامور خيريه كشور با اشاره به مشاركت خودجوش مردم در بزرگداشت اربعين با برپايي مواكب در سراسر كشور از سيستان و بلوچستان گرفته تا بوشهر و فارس و كرمان اظهارداشت: اين همه شور و شعور و ابراز ارادت به ساحت مقدس سيدالشهدا(ع) سرد شدني نيست و تا ابد اين شور و حرارت پا برجا خواهد بود.

*برپايي 53 موكب اوقاف در ايران و عراق
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امورخيريه كشور از برپايي 53موكب اوقاف در سراسر كشور ، شهرهاي مقدس عراق و سه مرز چذابه ، شلمچه و مهران خبر داد.
وي گفت: اين تعداد موكب ، 34موكب در داخل كشور و 19موكب در شهرهاي مقدس عراق برپا شده و خدمت رساني به زائران اربعين حسيني تا بازگشت كامل آنان به كشور ادامه مي يابد.
حجت الاسلام عادل ، اسكان ، تغذيه ، برنامه هاي فرهنگي و مذهبي ، خدمات پزشكي و بهداشتي و توزيع بسته هاي فرهنگي را از مهمترين خدمات ارائه شده از سوي مواكب اوقاف بيان كرد و افزود: هزينه هاي انجام شده در مواكب از محل هداياي مردمي ، خيران و نيات واقفين انجام شده است.
به گزارش ايرنا موكب اوقاف و امور خيريه خوزستان با مشاركت استان هاي معين اصفهان و يزد از چند روز گذشته مشغول خدمت رساني به زائران اربعين حسيني شده است.
هم اكنون حدود 300موكب مردمي در اطراف پايانه چذابه به صورت شبانه روزي در حال خدمت رساني به زائران حضرت اباعبدالله الحسين(ع) هستند.
اين مواكب با علاقه و شور حسيني تا چند روز پس از اربعين به زائران خدمت رساني
مي كنند.
گذرگاه هاي مرزي شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ايلام سه كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني است.
6065/6002/6064
۰ نفر